Recensie: Onder de sterren van Montpellier RECENSIE

Recensie: Onder de sterren van Montpellier – Marina Folkers

Als Cleo de kans krijgt om haar saaie baan en vervelende collega’s te ontvluchten om een paar maanden door te brengen in Zuid-Frankrijk aarzelt ze geen moment. Al snel ontmoet ze haar knappe buurman Luc.  Ook al doen ze erg hun best om uit elkaars buurt te blijven, ze lijken toch steeds weer op elkaars pad te komen Onder de sterren van Montpellier.

Onder de sterren van Montpellier leest lekker makkelijk weg. Het kost totaal geen moeite om in het verhaal te komen en voor je het ben je alweer aan het einde aangekomen. Wat dan ook weer jammer is met zo’n fijn verhaal. Het verhaal zit goed in elkaar en de lezer wordt regelmatig getrakteerd op een flinke portie humor. Zoals elke keer dat Cleo zegt dat Luc geen last meer van haar zal hebben en ze hem een minuut later weer moet storen omdat ze iets vergeten of kwijt is. Er zitten enkele verrassende wendingen in het verhaal die maken dat je steeds blijft doorlezen. Zo blijft buurman Luc lang mysterieus en krijg je steeds kleine stukjes informatie over hem te weten. Vooral de reden waarom hij het liefst zo onzichtbaar mogelijk blijft houdt schrijfster Marina Folkers een hele tijd verborgen.

De schrijfstijl van Marina Folkers is erg prettig en is een belangrijke reden waarom dit boek zo lekker wegleest. Het kost totaal geen moeite om dit boek te lezen wat het een goede manier maakt om even lekker ontspannen weg te dromen. De personages in Onder de sterren van Montpellier voelen meteen vertrouwd aan.  Ze zijn goed uitgewerkt en het is gemakkelijk met ze meeleven. De omgeving van Zuid-Frankrijk en Montpellier in het algemeen zijn bijna een personage an sich te noemen. Marina Folkers weet deze zo levendig en mooi te beschrijven dat je deze stad meteen op je citytrip-bucketlist zet. Het deel waarin Luc Cleo Montpellier laat zien is reisgidswaardig en goede reclame voor de stad.

Onder de sterren van Montpellier is een heerlijke feelgood roman om lekker bij weg te zwijmelen. Al snel krijg je een band met Cleo en hoop je dat ze snel gelukkig zal worden. En het liefste met haar knappe en mysterieuze buurman Luc natuurlijk. Een echte aanrader voor liefhebbers van romans en iedereen met een zwak voor liefdesverhalen. Onder de sterren van Montpellier is alweer de derde roman van Marina Folkers en smaakt zeker naar meer.

Onder de sterren van Montpellier

1  2  3  4  5

Als Cleo in 'Onder de sterren van Montpellier' van Marina Folkers de kans krijgt om een paar maanden in Zuid-Frankrijk te verblijven, grijpt ze die met beide handen aan. Ze heeft een rottijd gehad, dus ze kan de break best gebruiken. Het huis waarin ze gaat klussen grenst aan een huis met een gigantisch zwembad waar niemand lijkt te wonen. Maar dat heeft ze mis: haar buurman bestaat wel degelijk, en hij is nog heel aantrekkelijk ook. 'Onder de sterren van Montpellier' van Marina Folkers is een heerlijke feelgoodroman van Nederlandse bodem.

• Dubbel geluk voor Zhong - Ina van der Beek

• Zomervacht - Jaap Robben

• Melodie van verlangen - Anne van der Valk