Recensie: Royals 4 - Verlangen RECENSIE

Recensie: Royals 4 – verlangen – Erin Watt

Na Geheimen, het derde deel in De Royals serie was eigenlijk de verwachting dat het verhaal af zou zijn. Maar na speuren op internet bleken er in het Engels nog een aantal delen te bestaan, die tot de vreugde van de Nederlandse lezers, nu één voor één door Uitgeverij De Fontein vertaald worden. Maar het verhaal over Ella was toch af? Dat klopt, maar met het vierde deel Verlangen zoemt het auteursduo Erin Watt in op één van de Royal broers: Easton.

De Royals – Verlangen is het vierde deel in de serie De Royals, van Erin Watt. Dit nieuwe deel heeft dezelfde sexy en humoristische toon als de voorgaande boeken, alleen beleven we nu het verhaal door de ogen van één van de broers. Easton Royal heeft het allemaal: hij is aantrekkelijk, rijk en intelligent. Maar als middelste van vijf broers en tevens oogappel van zijn overleden moeder, is het leven niet altijd even gemakkelijk. Maar Easton en emoties gaan niet zo heel goed samen en daarom is zijn doel in het leven voornamelijk om zo veel mogelijk lol te hebben. Over de consequenties denkt hij nooit na. Waarom zou hij ook? Tot Hartley Wright zijn makkelijke leventje op de kop zet. Zij is het enige meisje dat nee tegen hem zegt. Ze wil hem niet, hij moet eerst maar eens volwassen worden.

Erin Watt maakt een hele goede keuze om de lezer het verhaal te laten beleven door de ogen van een andere hoofdpersoon, namelijk Easton Royal. Als middelste broer die altijd overal tussen valt, is hij juist een heel interessant personage om op in te zoomen. De oudere twee broers zijn het huis uit, de tweeling heeft elkaar (en Lauren) en Ella lijkt vooral te verlangen naar Reed. Easton lijkt daarbij ook veel te denken aan de zelfmoord van zijn moeder, dat zijn wereld op zijn kop heeft gezet. Easton lost deze gevoelens vooral op met drank en seks en dat is ook waar Verlangen mee begint. Namelijk Easton, die probeert een lerares te versieren, waarbij hij betrapt wordt, door een meisje die hij vervolgens niet uit zijn hoofd kan zetten. Dit pakkende begin zorgt ervoor dat je gelijk in het verhaal zit. Daarbij krijg je als lezer zijdelings informatie over hoe het Ella verder vergaat, waardoor het boek toch als een vervolg voelt, in plaats van een heel nieuw boek.

Easton maakt in het boek een duidelijke ontwikkeling door. Van één van de meest losbollige Royals, blijkt hij misschien ook wel één van de meest gevoelige jongens van de vijf broers te zijn. Erin Watt slaat hierbij best heftige thema’s aan, wat het verhaal gelijk meer diepgang geeft. Met vallen en opstaan zoekt hij zijn weg hierin, ook wat betreft zijn gevoelens voor Hartley Wright, waar hij een hele bijzondere relatie ontwikkelt. Het eind van Verlangen eindigt met een enorme cliffhanger, waarbij ook nog interessante informatie wordt opgeworpen, wat voor Easton verstrekkende gevolgen kan hebben. Het einde zorgt er ook voor dat je eigenlijk gelijk verder wilt lezen. Helaas moeten we hiervoor nog even geduld hebben. In februari komt het vijfde deel van de serie uit.

De Royals serie wordt nog weleens vergeleken met de Vijftig Tinten reeks, maar dat is eigenlijk zonde. De boeken van Erin Watt zijn namelijk stukken beter; pakkend geschreven, boordevol humor, seks en toch wel heftige onderwerpen zoals verslaving en zelfmoord. Verlangen is hierbij meer volwassen dan de voorgaande drie delen. Je merkt een duidelijke emotionele ontwikkeling in het hoofdpersonage en er wordt dieper ingegaan op onderwerpen als rouw, zelfmoord en verslaving. Erin Watt laat hierbij zien dat de Royals nog lang niet klaar met ons zijn.

De Royals - De Royals 4 - Verlangen

Erin Watt

6 november 2018

ISBN 9789026146893
    Uitgever De Fontein
    320 pagina's

De Fontein

New Adult

1  2  3  4  5

Easton Royal heeft het allemaal: hij is aantrekkelijk, rijk en intelligent. Zijn doel in het leven is om zo veel mogelijk lol te hebben. Over de consequenties denkt hij nooit na. Waarom zou hij ook? Tot Hartley Wright zijn makkelijke leventje op de kop zet. Zij is het enige meisje dat nee tegen hem zegt. Ze wil hem niet, hij moet eerst maar eens volwassen worden.