Recensie: Sea breeze 5 - Soms voor altijd RECENSIE

Recensie: Sea Breeze 5: Soms voor altijd – Abbi Glines

Cage heeft zijn leven op de meest positieve manier opgepakt en woont samen met Eva in Sea Breeze. Hun leven lijkt een plotselinge wending te krijgen wanneer Cage een honkbalbeurs aangeboden krijgt bij een universiteit ver van hun vandaan. Wanneer de vader van Eva ongeneeslijk ziek blijkt te zijn, besluit Eva in Sea Breeze te blijven. Cage wil ook niets liever dan blijven, maar van Eva moet en zou hij naar de universiteit gaan. Het gaat immers om zijn toekomst! Ze moeten er nu toch echt aan geloven dat ze een langeafstandsrelatie hebben. Maar of dat zal werken?

De dedicatie van Abbi Glines in dit boek luidt: “Voor alle fans die nog een boek wilden over Cage York. Dit verhaal is voor jullie.” Wat leuk! Dit boek kan dus worden gezien als een extraatje. Eigenlijk voelt de opzet ook zo aan, omdat het verhaal van Eva en Cage eigenlijk al afgesloten was. In het begin van Soms voor altijd wonen Cage en Eva ook al acht maanden gelukkig samen; het verhaal gaat dus zeker niet direct verder waar het andere eindigde. En toch krijg je als lezer niet het gevoel alsof Abbi Glines dit verhaal in een keer verzonnen heeft. Het voelt wel alsof dit verhaal er altijd al had moeten zijn, in plaats van een extra verhaal omdat fans het wilden.

Er kan niet veel meer gezegd worden dat Soms voor altijd weer een typisch Abbi Glines-boek is. Wanneer je dus hebt genoten van de voorgaande delen van Abbi Glines, zal je dit boek zeker gaan verslinden. Het gaat over personages die we al kennen, maar in het begin van het boek wordt toch kort herhaald wat hun verhaal was. Abbi Glines heeft inmiddels zo veel personages gecreëerd, dat je wellicht niet meer weet welk verhaal bij welk personage hoort. Verder staat dit boek vol spannende scènes en wordt de liefde tussen de twee personages goed beschreven. Net als in vrijwel alle andere boeken van Abbi Glines vindt er op een gegeven moment een gebeurtenis plaats wat een van de personages erg pijn doet. En aangezien Eva en Cage een langeafstandsrelatie hebben waarbij Cage op een universiteit zit waarbij iedereen zijn aandacht wil, kunnen we al raden wat er mis zou kunnen gaan. Of toch niet?

Soms voor altijd wordt ook weer gekenmerkt door de fijne schrijfstijl van Abbi Glines. Alhoewel er gebruik wordt gemaakt van simplistisch taalgebruik, weet Abbi Glines toch mooie zinnen te vormen. In deze zinnen weet Abbi de liefde en spanning eraf te laten druipen. Hierdoor zal het hart van elke vrouwelijke lezer smelten, en waarbij je zodoende veel emoties gaat voelen. Verdriet? Liefde? Woede? Vrijwel elk bedenkbare emotie laat Abbi Glines bij je los. En juist omdat Soms voor altijd veel emotie bij de vrouwelijke lezer losmaakt, wordt elk verhaal weer bijzonder. Want laten we eerlijk zijn, de opbouw van de boeken zijn vrijwel allemaal hetzelfde. Een stel dat verliefd wordt, er gebeurt iets waardoor ze aan hun liefde twijfelen, en dan komen ze uiteindelijk toch altijd weer samen. Maar juist doordat Abbi Glines zo veel emoties weet los te maken, door zinnen op een gemakkelijke maar overtuigende wijze op papier te zetten, wil je als lezer meer en meer van Abbi Glines lezen.

Soms voor altijd is weer een typisch Abbi Glines verhaal: mooie en overtuigende schrijfstijl, prettige personages en boordevol emoties! Een echte Abbi Glines-fan mag dit deel absoluut niet missen.

Sea Breeze - Soms voor altijd

1  2  3  4  5

Zoals altijd levert Abbi Glines een prachtig, verslavend boek met geweldige personages. De wervelwindvan emoties, passie en drama zijn precies de reden waarom de lezers terug blijven komen voor de verhalen uit Sea Breeze
    Eva Brooks en Cage York wonen samen in Sea Breeze, Alabama. Op een dag krijgt Cage een volledige honkbalstudiebeurs aangeboden. Maar er zit een addertje onder het gras... De beurs is namelijk voor Tennessee. Vlak voordat ze vertrekken uit Sea Breeze, hoort Eva dat haar vader doodziek is. Samen besluiten ze dat Eva bij haar vader op de boerderij blijft.
    Hun langeafstandsrelatie komt in gevaar als Cages' huisgenoot hem erin luist door Eva misleidende berichtjes, foto's en video's te sturen. Met een gebroken hart zoekt Eva troost bij haar buurman. Zal het Cage lukken om haar vertrouwen terug te winnen?