Recensie: Obsessie RECENSIE

Recensie: Obsessie – J.L. Butler

Francine Day is een hardwerkende advocaat die gespecialiseerd is in familierecht en meer specifiek in voogdijregeling en echtscheidingen. Ze is erg goed in haar werk en staat zelfs op het punt om promotie te maken. Als ze de echtscheidingsadvocaat van Martin Joy wordt, komt dit echter op losse schroeven te staan. Vanaf de eerste ontmoeting is de aantrekkingskracht tussen Francine en Martin groot. En ondanks dat ze weet dat het verkeerd is, duurt het dan ook niet lang voor ze een geheime affaire beginnen. Maar dan verdwijnt de vrouw van Martin en vanaf dat moment zet Francine alles op alles om te bewijzen dat Martin onschuldig is, maar is die dat wel?

Obsessie is een verhaal dat een beetje traag begint maar gelukkig al snel het juiste tempo weet te vinden. J.L. Butler zorgt voor behoorlijk wat wendingen en bochten in het verhaal die de lezer op zijn of haar stoel houdt. Op een gegeven moment leek iedereen verdacht en ik heb mijn theorie over wat er met de vrouw van Martin is gebeurd dan ook vaak moeten bijstellen. Om er vervolgens achter te komen dat ik er weer naast zat. Deze onvoorspelbaarheid zorgt ervoor dat je zo door de pagina's heen vliegt. Maar ook de manier waarop Butler de gebieden beschreef die zich in het boek bevonden was erg goed gedaan. Butler geeft precies genoeg details waardoor je een goed beeld kan vormen van de omgeving, op een manier die niet vervelend wordt. De hoofdpersoon van Obsessie daarentegen is een heel ander verhaal. Fran is een frustrerend personage om te volgen. Ze wordt in het begin van het verhaal neergezet als een slimme, verstandige vrouw die toegewijd is aan haar carrière maar ze eindigde zwak. Zodra ze Martin heeft ontmoet ziet de lezer haar veranderen in een naïeve, losgeslagen tiener die behoorlijk wat onverstandige keuzes maakt. Hierdoor is het moeilijk om een band op te bouwen met de hoofdpersoon. De helft van de tijd zat ik naar haar te schreeuwen in mijn hoofd. Zo frustrerend is de hoofdpersoon af en toe. Maar ondanks dat ik geen band kon opbouwen met de hoofdpersoon, was dit niet echt nodig. Want ik moest gewoon weten wat er allemaal aan de hand was, zo goed is de verhaallijn.

Obsessie zal voornamelijk meer plot gedreven lezers aanspreken vanwege het nogal onrealistisch hoofdpersonage, maar ik denk dat iedereen dit boek gewoon een kans moet geven. Obsessie is een spannende thriller met een goed doordacht plot, die de lezer continu op het verkeerde been zet en dat wil je in een goede thriller.

Recensie: Obsessie – J.L. Butler

Obsessie

1  2  3  4  5

Francine Day heeft altijd alles goed gedaan. Ze is een jonge, ambitieuze echtscheidingsadvocate met een indrukwekkende carrière. Toch heeft ze nooit het gevoel gehad dat ze écht bij het elitaire advocatenwereldje hoorde. Nu is ze nog maar één zaak verwijderd van een promotie: de spraakmakende echtscheiding van de succesvolle maar bescheiden bankier Martin Joy, ook al zo'n vreemde eend in de bijt. De aantrekkingskracht tussen Francine en haar nieuwe cliënt is vanaf de allereerste ontmoeting onweerstaanbaar. Obsessief.

Ze krijgen een affaire en Francine denkt alles onder controle te hebben. Maar dan verdwijnt Martins vrouw. En Martin is de hoofdverdachte. Francine is nu niet alleen de advocate en minnares van de mogelijke dader, maar ook de laatste die Donna Joy in leven heeft gezien...

'Obsessie' is een gevoelige en verslavende thriller die je grijpt vanaf de eerste pagina, om je vervolgens niet meer los te laten.