Recensie: Magisterium 5 - De gouden toren RECENSIE

Recensie: Magisterium 5 - De gouden toren – Cassandra Clare en Holly Black

Callum heeft eindelijk het leger van Chaoten verslagen en daarmee heeft hij Alex, de leider van het slechte leger, de chaos ingestuurd. Maar Callum heeft veel verloren waaronder zijn beste vriend Aaron. Hij heeft geprobeerd Aaron weer tot leven te wekken maar dit is niet gelukt. Of eigenlijk is dit niet helemaal gelukt. Want Aaron leeft nog wel… Helaas wel in Callum zijn hoofd.

Callum heeft laten zien dat hij niet is zoals Constantine Madden waarvan hij de reïncarnatie is van zijn ziel. Maar hij moet zijn oude vrienden terug winnen en het vertrouwen van de tovenaarswereld weer terugkrijgen. Maar dan blijkt het kwaad niet echt verslagen te zijn en moeten Callum en zijn vrienden voor eens en voor altijd de wereld redden van de kwade chaos.

Magisterium 5 - De gouden toren is het laatste deel in de Magisterium-serie. In totaal bestaat de serie nu uit vijf boeken. Geschreven door Holly Black en Cassandra Clare is deze fantasy kinderserie een aanrader voor de Harry Potter liefhebbers. De gehele serie is heel goed geschreven voor de doelgroep en leest dus ook voor volwassenen lekker weg. Ik kan het boek dan ook zeker aanraden voor iedereen die houdt van fantasy boeken series. Om de één of andere reden is deze serie niet erg bekend. Waarom weet ik dus niet maar dit ligt zeker niet aan de kwaliteit van de serie. Holly Black en Cassandra Clare worden eerder in verband gebracht met hun andere young adult fantasy boeken zoals The Shadowhunter boeken van Cassandra Clare, waardoor deze serie misschien een beetje op de achtergrond belandt. Maar begin dus gerust aan deze serie, je krijgt er geen spijt van.

Terugkomend op het boek Magisterium 5 - De gouden toren zelf. Zoals hiervoor gezegd is het boek vlot geschreven en perfect voor tieners. Er zijn overeenkomsten met de Harry Potter-serie maar dit is juist positief. Want naast een vriendengroep, één held en een tovenaarsschool is dit een heel nieuw verhaal die niet eerder is verteld. De ‘goederik’ is namelijk ook een beetje de slechterik en dit maakt het hoofdpersonage Callum heel interessant om over te lezen. Alle karakters in het boek zijn goed uitgewerkt maar in tegenstelling tot young adult boeken of boeken voor volwassenen wordt er niet te diep ingegaan op bepaalde omstandigheden en gevoelens, waardoor het boek een luchtigheid over zichzelf heen krijgt. Het verhaal is boeiend en alle delen in de Magisterium-serie zijn gemakkelijk achter elkaar te lezen. Dit boek is dus de afsluiter en dit gebeurt natuurlijk met een spectaculair laatste gevecht. In dit boek gebeurt er veel en Magisterium 5 - De gouden toren zal je zeker verrassen. Holly Black en Cassandra Clare hebben alleen wel op het einde een opening gehouden voor toch nog een mogelijk vervolg. Er is namelijk zoveel onthuld en gebeurd dat je zeker benieuwd bent wat er met de vrienden gaat gebeuren als ze naar het Collegium gaan. Misschien dus een nieuwe serie? We zullen het zien!​

Recensie: Magisterium - De gouden toren – Cassandra Clare en Holly Black

Magisterium 5 - De Gouden Toren

1  2  3  4  5

Het zinderende laatste deel van de Magisterium-serie met goud op snee! Callum Hunt heeft de afgelopen vier jaar magische training gehad op het Magisterium, waar hij vocht tegen chaos en het kwaad. Uiteindelijk versloeg hij het leger van Chaoten in een episch gevecht. Maar hij betaalde daar wel een hoge prijs voor. Nu - als winnaar - maar met een gebroken hart, heeft Callum er genoeg van. Hij is er klaar voor om zijn training af te ronden. Maar het kwaad waar Callum tegen vecht heeft het nog niet opgegeven...