Recensie: Geen genade RECENSIE

Recensie: Geen genade – Chris Ryan

Geen genade is een vreselijk spannende thriller van Chris Ryan. Je volgt het verhaal van Danny Black en zijn collega’s van de SAS. Ze gaan undercover in Mexico om de gevreesde kartelbaas te zoeken. Maar onderweg blijkt dat het kartel hen steeds een stap voor blijft. Zou er een mol tussen de SAS zitten? Wie kan je dan nog vertrouwen en wie overleeft deze trip?

Geen genade begint in de proloog meteen al heel gewelddadig en gruwelijk. Alle afslachtingen van het kartel worden tot in details beschreven en dit maakt het direct al erg spannend. Het boek bevat enorm veel details, vooral in delen waarin gevechten worden beschreven. Door deze details zou je misschien verwachten dat het langdradig wordt, maar dat is Geen genade absoluut niet. Het is een echte pageturner en een thriller zoals het een goede thriller betaamt: spannend en vol onverwachte wendingen. Het enige waar ik af en toe wat moeite mee had, was dat er veel verschillende verhaallijnen door het boek lopen en dat niet altijd vermeld staat boven een hoofdstuk of alinea welke verhaallijn je volgt. Dit lees je soms pas na meerdere regels, wat het soms lastig maakt.

Daarnaast bevat het boek ook veel oorlogstermen en namen van oorlogsvoertuigen. Wanneer je als lezer niet weet wat dit betekend en je hierbij geen beeld kan krijgen, is het lastig om het boek goed te kunnen volgen. Maar afgezien hiervan is Geen genade echt een geweldig boek. Daarbij vond ik het verraad wat centraal staat in dit boek erg intrigerend. Je weet als lezer lange tijd niet hoe het komt dat het drugskartel de SAS steeds een stap voor kan blijven. Hierdoor wil je echt verder blijven lezen om erachter te komen hoe dit komt.

Concluderend is Geen genade van Chris Ryan een enorm spannend boek waarbij je vaak zult moeten gruwelen van de details. Geen genade zit qua verhaallijn steengoed in elkaar en je krijgt als lezer een beeld van wat er zich binnen de drugskartels in Mexico zou kunnen afspelen. Daarbij vond ik het verraad wat centraal staat in dit boek erg intrigerend. Je weet als lezer lange tijd niet hoe het komt dat de kartels de SAS steeds een stap voor kan blijven.

Recensie: Geen genade – Chris Ryan

Geen genade

1  2  3  4  5

Op de grens tussen de Verenigde Staten en Mexico woedt een verhitte drugsoorlog. Het aantal onschuldige slachtoffers loopt in de tienduizenden. Van alle kartels is Los Zetas de meest gewelddadige. De leden maakten vroeger deel uit van de Mexicaanse geheime dienst, maar zijn het slechte pad op gegaan. Ze behoren daardoor tot de meest meedogenloze en best getrainde criminelen ter wereld. Dat is waarom alleen de meest meedogenloze en best getrainde geheime dienst ter wereld ze een halt kan toeroepen.

Het team van SAS-legende Danny Black gaat undercover en probeert de geheimzinnige, ongrijpbare leider Z1 uit zijn schuilplaats te lokken. Maar het kartel blijkt meer macht te hebben dan gedacht en de strategieën van de leden zijn buitengewoon bloeddorstig. Als het SAS-team wil doordringen in het hart van het kartel, moeten ze tot het uiterste gaan.