Recensie: De jongen met twee namen RECENSIE

Recensie: De jongen met twee namen – Maggie Harcourt

De jongen met twee namen gaat over het 17-jarige meisje Lexi. Al van jongs af aan helpt ze haar vader met het organiseren van boekenconferenties, zoals het begeleiden van auteurs en ervoor zorgen dat het inschrijven van de bezoekers soepel verloopt. Dan leest ze een boek dat haar wereld op zijn kop zet. Maar het blijkt dat de auteur Haydn Swift de arrogante jongen is die ze een keer tijdens een conferentie tegenkwam. Langzaam wordt Lexi toch verliefd, maar wordt ze nou verliefd op Aidan Green of op zijn alter ego Haydn Swift?

Een pluspunt is dat Maggie Harcourt de personages Lexi en Aidan levensecht weergeeft. Ze hebben allebei problemen waar ze mee worstelen. Lexi vindt het bijvoorbeeld maar lastig om te zien dat haar vader vanuit het niets aangeeft dat hij wil hertrouwen en Aidan is onlangs verlaten door zijn vriendin die plotseling met zijn beste vriend ervandoor is gegaan. Deze personages worden ontzettend goed uitgewerkt en zijn zo realistisch neergezet dat je goed met ze kan meeleven. Beiden hebben ook een goed gevoel voor humor, waardoor je af en toe een lach op je gezicht krijgt.

De setting van het verhaal is ook erg origineel. Bijna het hele verhaal speelt zich namelijk af tijdens fanconferenties, waardoor je een goed kijkje achter de schermen bij deze conferenties krijgt. Bij het organiseren van deze conferenties komt namelijk best veel kijken. Je leest bijvoorbeeld over concurrentie die zomaar tijdens het evenement verschijnt, over mobieltjes en hondjes die kwijt worden geraakt of over naamkaartjes die nergens meer te vinden zijn. Het goed laten verlopen van fanconferenties blijkt toch best lastig te zijn en dat weet Lexi maar al te goed. Tijdens het lezen lijkt het wel alsof je zelf aanwezig bent op de fanconferenties. Een groot pluspunt dus!

Hoewel De jongen met twee namen niet veel spannende momenten of vele plottwist bevat, weet het verhaal wel je aandacht de hele tijd vast te houden. Maggie Harcourt schrijft namelijk erg meeslepend en vlot, waardoor je voor je het weet alweer een aantal hoofdstukken verder bent. Het verhaal is ook zo luchtig en lief dat het een perfect boek maakt voor tussendoor.

De jongen met twee namen is dus zeker een aanrader. Niet alleen de cover ziet er prachtig uit, maar ook de inhoud is erg goed. Dit verhaal bevat hele realistische personages, een goede dosis humor, leest erg makkelijk weg en is ook zo lief! Tel daar nog een originele verhaalsetting erbij op en je hebt een geweldige Young Adult roman.

De jongen met twee namen

1  2  3  4  5

Verliefd op de auteur van je nieuwe lievelingsboek... Samen met haar vader organiseert Lexi boekenconferenties. Vele weekenden brengt ze door in hotels en ze maakt er vrienden voor het leven. Dan leest ze een boek dat haar wereld op zijn kop zet. Wat doe je als achter het pseudoniem van je favoriete auteur die ene arrogante jongen schuilgaat? Wanneer is hij Haydn Swift en wanneer is hij Aidan Green? En op wie van de twee is Lexi verliefd aan het worden?