Recensie: De fout RECENSIE

Recensie: De fout – Elle Kennedy

De populaire Logan kan zijn gedachten maar niet van Hannah afhouden. Normaal gesproken kan hij ieder meisje krijgen dat hij wil, maar laat Hannah nou het net vriendinnetje van zijn beste vriend en teamgenoot Garret zijn… Wanneer Logan bij toeval Grace tegen het lijf loopt, voelt hij dat hij minder aan Hannah denkt. Wanneer Grace een stap verder wil gaan, vertelt Logan haar dat hij dat niet kan maken, omdat hij verliefd is op iemand anders. Wanneer Logan zich realiseert dat hij een hele grote fout heeft gemaakt, lijkt er geen weg terug te zijn. Grace wil niets meer met hem te maken hebben, maar Logan geeft niet zomaar op.

De fout is het tweede deel van de Off Campus-serie van Elle Kennedy. In het eerst deel volgden wij Garret en Hannah, waar wij in dit deel Logan en Grace zullen volgen. Aangezien Logan en Garret teamgenoten zijn, krijg je ook nog veel mee over het liefdesleven van Garret en Hannah. Zeker wanneer blijkt dat Logan nog steeds gevoelens heeft voor Hannah. Althans, dat denkt hij… Bij het lezen van de achterflap zou je wellicht negatieve gedachten over Logan kunnen vormen, omdat hij verliefd is op het meisje van zijn beste vriend. Echter wordt in De fout alles uitgelegd: zijn gevoelens, hoe deze zijn ontstaan en of de verliefdheid tegenover Hannah wel terecht is. Geloof me, je zult van Logan gaan houden.

Vrijwel alles aan dit boek is geweldig, maar de verschillende personages zorgen er wel voor dat dit boek is zoals het is. Zij zorgen ervoor dat De fout tot leven wordt gebracht. Er kan moeilijk gezegd worden dat er een favoriet personage tussen zit. Ieder personage heeft zijn eigen stem en eigen doel in het verhaal, zo ook bijvoorbeeld Grace’ beste vriendin Romana. Het is Elle Kennedy gelukt om levensechte personages op papier te zetten; personages waar je je mee kan identificeren en waarvan je wilt dat ze een gelukkig einde krijgen. Grace, het vrouwelijk hoofdpersonage in De fout, heeft vooral een heel eigen karakter. Ze staat bekend om haar geratel, waardoor de grappigste dingen op de meest verkeerde momenten uit haar mond komen. Dit maakt niet alleen dat de stukken met Grace grappig zijn om te lezen, maar dat ze ook heel anders is dan Hannah. Ze is haarzelf, en dat is meer dan genoeg. Ook Logan heeft in De fout zijn eigen verhaallijn afgezien van de relatie met Grace. Dit zorgt ervoor dat de lezer Logan niet enkel zal zien als de knappe ijshockeyspeler die ieder meisje kan krijgen die hij wil, maar dat er ook een diepere laag in hem verscholen zit.

Naast de personages is het verhaal ook geweldig. Stiekem weten we allemaal voor het lezen dat Grace en Logan heus wel bij elkaar zullen komen, maar de vraag is op welke manier. Na de fout van Logan kiest Grace er namelijk voor om niet direct in zijn armen te springen wanneer hij haar vertelt dat hij haar weer terug wil. Maar Logan is een jongen die niet snel opgeeft, en dat weet Grace. Ze weet hier goed mee om te gaan door Logan een lijst met opdrachten te geven. Wanneer hij alle opdrachten heeft vervuld, zal ze met hem op date gaan. Dit is een van de voorbeelden van gekke dingen die Grace verzint om Logan ‘aan het werk’ te zetten.

Met De fout weet Elle Kennedy wellicht De deal – het eerste deel van de serie – te overtreffen. Het is een heerlijke new-adult dat klopt tot in de puntjes. De karakters zijn onwijs goed op papier gezet en de verhaallijnen zijn zeer vermakelijk. Kom maar op met het derde deel!

Recensie: De fout – Elle Kennedy

De fout

Elle Kennedy

26 februari 2019

ISBN 9789021409436
    Uitgever Volt
    392 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

John Logan lijkt het perfecte leven te hebben: hij is een van de sterren van het succesvolle ijshockeyteam, haalt goede cijfers en over aandacht van vrouwen hoeft hij zeker niet te klagen. Met zijn goeie looks en vrolijke persoonlijkheid pakt hij iedereen in. Op een avond klopt hij in een studentenflat aan, op zoek naar het feestje van Danny. Maar Danny blijkt daar helemaal niet te wonen. Wie er wel woont is Grace, een mooi meisje dat psychologie studeert.

Ze raken aan de praat en uiteindelijk belanden ze samen op de bank om een film te kijken. Ze hebben een ontzettend leuke avond, maar Logan denkt alleen dat hij beter bij Grace uit de buurt kan blijven, omdat hij gevoelens heeft voor iemand anders. Dit vertelt hij haar op het slechtste moment ooit. Wanneer hij zich realiseert dat hij een grote fout heeft gemaakt omdat hij gek is op Grace, is het al te laat. Ze wil hem zijn fout niet vergeven. Of kan hij haar toch overhalen?

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox