Recensie: De tweeling van Summerbourne RECENSIE

Recensie: De tweeling van Summerbourne – Emma Rous

Seraphine Mayes en haar tweelingbroer Danny zijn geboren op landgoed Summerbourne. Op de dag van hun geboorte heeft hun moeder zelfmoord gepleegd, waardoor ze voornamelijk door au pairs zijn opgevoed. Na de dood van haar vader, rouwt Seraphine en is ze in haar ouderlijk huis en stuit op een oude familiefoto. Op deze foto staan haar ouders, haar oudere broer Edwin en op de schoot van haar moeder één baby. Bijzonder, want Danny en Seraphine zijn toch een tweeling. Seraphine wordt getriggerd door deze foto en gaat onderzoek doen naar de gebeurtenissen in het verleden. Wat is er precies met hun moeder gebeurd en waarom staat er maar één baby op de foto?

De tweeling van Summerbourne is een prachtige roman die zich afspeelt op een familielandgoed in Engeland. Hoofdpersonage Seraphine is gek op het landgoed en houdt van de rust van het huis. Haar broers houden meer van de stad en wonen vaak op Winterbourne, het andere familiehuis in Londen. Af en toe komen ze naar Summerbourne om hun zus gezelschap te houden. Het Engelse landgoed vormt een mooie en passende achtergrond voor dit familieverhaal vol geheimen.

Deze roman is deels geschreven vanuit het perspectief van Seraphine. Dit verhaal speelt zich af in 2017, vlak na het overlijden van haar vader. Het andere deel van het boek is geschreven vanuit het perspectief van Laura, zij is in 1991/1992 au pair bij de familie Mayes. Dit is de periode waarin de tweeling geboren wordt. Heden en verleden komen om en om aan bod, waardoor steeds meer duidelijk wordt en het verhaal verder wordt ingekleurd. Auteur Emma Rous heeft hierdoor een meeslepende roman gecreëerd, door de wisselingen in perspectief is de spanning continu aanwezig en wil je door blijven lezen. Het boek is in simpele, begrijpelijke zinnen geschreven, waardoor het boek heerlijk leest.

Emma Rous heeft boeiende en verscheidene karakters gekozen voor haar verhaal. Seraphine is een jonge vrouw die erg op zichzelf is en een echte doorzetter. Ze is heel anders dan haar broers: Edwin is een succesvolle zakenman met veel vrienden en tweelingbroer Danny is een reislustige man die slecht tot rust kan komen. De familie wordt gedomineerd door oma Vera, die de regie in handen heeft en ook eigenaar is van de familiehuizen. Gedurende het verhaal leer je de familie steeds beter kennen. Ook vriend van de familie Alex lijkt betrokken bij de familiezaken en au pair Laura lijkt veel te weten van de privézaken van de familie.

De tweeling van Summerbourne is een prachtige roman over familiegeheimen, intriges, liefdes en onmogelijke liefdes. Dit tezamen zorgt voor een boeiende roman met op de achtergrond het prachtige landgoed van de familie. Het plot is verrassend en zorgt ervoor dat het boek tot de laatste bladzijde de moeite waard is.

De tweeling van Summerbourne

1  2  3  4  5

De tweeling van Summerbourne van Emma Rous is een prachtige roman vol onverwachte plotwendingen over een familie met geheimen. Perfect voor lezers van Santa Montefiore en Kate Morton.
    Seraphine Mayes en haar tweelingbroer zijn geboren en opgegroeid op het Engelse familielandgoed Summerbourne, een schitterend landhuis aan de kust van Norfolk. Vlak na de geboorte vond er een drama plaats: haar moeder stierf en de au pair vluchtte weg. Sef, nu volwassen, rouwt om de recente dood van haar vader. Haar twee broers komen naar Summerbourne om hun vaders spullen op te ruimen. Dan vindt Sef tussen zijn spullen een familiefoto van haar geboortedag. Op de foto kijkt haar moeder, omringd door haar man en jonge zoon, trots in de camera met één baby op schoot. Wie van de tweeling is deze baby en wat is er die dag echt gebeurd? Eén persoon kent de waarheid, als Seraphine haar maar kan vinden…