Recensie: Roaming America RECENSIE

Recensie: Roaming America – Renee & Matthew Hahnel

Het avontuur van je leven, de reisfotografen Renee en Matthew Hahnel maakten het mee. Zeven maanden lang reisden ze langs alle nationale parken van Amerika. In deze ongelovige reis gingen Renee en Matthew door 39 staten en twee overzeese gebieden. Ze legden meer dan 40.000 kilometers afgelegd met de auto, namen 26 keer het vliegtuig en ze hebben kilometers wandelend afgelegd door de prachtige parken van Amerika. Door de persoonlijke verhalen en tips van Renee en Matthew Hahnel kan je beginnen om je eigen reis te plannen!

Het voorwoord bevat het persoonlijke verhaal van schrijvers Renee & Matthew Hahnel. Het is interessant om te lezen hoe zij het hele proces van het boek en de reis doorgelopen hebben. Daarnaast geeft het een persoonlijk tintje en het maakt dat het boek meer als een verhaal wordt gezien in plaats van alleen een fotoboek. Daarnaast is het handig dat zij het reisplan in het verhaal toelichten, zodat de lezers ook daadwerkelijk de reis na zouden kunnen maken.

Alle nationale parken van Amerika worden beschreven in Roaming America. De opbouw van elk hoofdstuk is erg duidelijk en met handige informatie. De oppervlakte, belangrijke bezienswaardigheden, beste seizoen om te bezoeken, benodigde tijd en leuke wandelingen worden van elk nationaal park verteld. Vaak staan er tips voor het maken van foto’s en plekken waar je als reiziger kan overnachten.

Het hoogtepunt van Roaming America zijn de adembenemende foto’s gemaakt door Renee en Matthew Hahnel. De meeste parken hebben ongeveer drie foto’s, die vaak een complete bladzijde of zelfs twee bladzijdes beslaan. De foto’s zorgen ervoor dat de lezer zo snel mogelijk in het vliegtuig wil stappen om de plek te bezoeken. Voor de variatie tussen de hoofdstukken over de verschillende nationale parken zijn er ook nog andere rubrieken, zoals onmisbaar op een roadtrip, epische trips om te backpacken en tips voor het camperleven. Achterin in het boek vertellen de schrijvers hoe je op een verantwoorde manier kunt genieten in de parken. Het is fijn dat de schrijvers niet alleen aan de mooie dingen aandacht besteden, maar ook de lezers iets willen meegeven.

Roaming America is hét perfecte boek voor reizigers, dromers en lezers die van natuur houden. De verhalen, quotes, technische informatie en prachtige foto’s zijn handig geordend en toch blijft het een persoonlijk verhaal geschreven door twee inspirerende globetrotters. Het boek zal niet goedkoop zijn, aangezien de lezer zo snel mogelijk op reis wil gaan na het lezen van dit boek!

Roaming America: Verken de 60 nationale parken van de VS

Renee Hahnel

2 april 2019

ISBN 9789401459839
    Uitgever Lannoo
    322 pagina's

Lannoo

Reizen

1  2  3  4  5

Professionele reisfotografen Renee en Matthew Hahnel hebben het avontuur van hun leven beleefd... een zeven maanden durende reis langs alle nationale parken van Amerika. In de loop van deze gedenkwaardige roadtrip hebben Renee en Matthew 39 staten en twee overzeese gebiedsdelen bezocht, meer dan 40.000 kilometer gereden, zijn ze 26 keer op het vliegtuig gestapt en hebben ze vele honderden kilometers gewandeld door enkele van de spectaculairste landschappen op aarde.

Roaming America vertelt hun verhaal aan de hand van adembenemende beelden en inspirerende overpeinzingen die je zwerflust zullen aanwakkeren. De Hahnels maken je deelgenoot van hun persoonlijke ervaringen en geven je tips om je te helpen je eigen parkenavontuur te plannen!