Recensie: Mijn belofte aan jou RECENSIE

Recensie: Mijn belofte aan jou – Colleen Hoover

Quinn en Graham ontmoeten elkaar als ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Een half jaar later krijgen ze zelf een relatie. Maar hoe perfect hun liefde ook is, het leven, zijzelf en ook hun relatie is dat zeer zeker niet. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan en de vraag is: kan hun liefde het leven overleven?

Bestsellerauteur Colleen Hoover heeft met Mijn belofte aan jou een roman geschreven die ontroert en aan het denken zet. Het verhaal van Quinn en Graham begint met de ontrouw van hun partners. Voor beiden een moeilijke periode waar wel iets heel moois uit voorkomt: hun liefde en uiteindelijk hun relatie. Zeven jaar later zijn ze getrouwd en is er een sterke kinderwens. Dat het maar niet wil lukken lijkt de twee uit elkaar te drijven, maar toch willen ze hun relatie niet verbreken.

Mijn belofte aan jou is niet zo pakkend en beklijvend als bijvoorbeeld Sterrenhemel, maar dat betekent niet dat het niet de moeite waard is om te lezen. Het verhaal wordt afgewisseld tussen hoofdstukken uit het heden en uit het verleden. Vooral de hoofdstukken die zich in het heden afspelen zijn hartverscheurend. Daarom is de afwisseling met de wat luchtere hoofdstukken uit het verleden goed gedaan. Het zorgt ervoor dat het verhaal niet te zwaarmoedig wordt.

De hoofdpersonages Quinn en Graham zijn door Colleen Hoover goed uitgewerkt. Hoewel het heel begrijpelijk is dat Quinn het moeilijk heeft met de situatie, kan er als lezer wel wat ergernis aan haar ontstaan. Wellicht is het moeilijker om met haar mee te leven als je niet in dezelfde situatie zit of hebt gezeten, maar toch kan het lastig zijn om met haar mee te gaan als ze weer eens de leuke, knappe Graham van zich afduwt.

Colleen Hoover heeft een fijne manier van schrijven, en ze geeft alles – van een huilbui onder de douche tot aan een seksuele scène – de juiste proporties. Ook is het haar gelukt om alle emoties heel mooi op papier te zetten. De gedachten en gevoelens van Quinn en de scènes tussen haar en Graham in het heden zijn rauw en kunnen echt keihard binnenkomen, terwijl de gedachten en gevoelens van Quinn en de scènes tussen haar en Graham in het verleden helemaal het tegenovergestelde zijn. In het verleden volg je het begin van hun relatie. Dan zijn ze smoorverliefd, speels en kunnen ze niet van elkaar afblijven.

Mijn belofte aan jou is vooral een realistisch liefdesverhaal dat helemaal in het tijdsbeeld van nu past. Door te wisselen tussen het heden en het verleden krijg je als lezer een compleet beeld van het verhaal van Quinn en Graham, dat mooi, maar soms ook heel triest is. Bij elke bladzijde die je omslaat stijgt de angst dat hun liefde net als een kaars langzaam uitdooft. En om te zien hoe het afloopt, kun je niet anders dan het boek zo snel mogelijk uitlezen.

Mijn belofte aan jou

1  2  3  4  5

Mijn belofte aan jou’ van bestsellerauteur Colleen Hoover gaat over Quinn en Graham, die elkaar ontmoeten wanneer ze ontdekken dat hun partners een affaire met elkaar hebben. Zes maanden later krijgen ze zelf een relatie. Dan gaat deze roman fast-forward naar zes jaar later: de relatie van Quinn en Graham kent ook hobbels. Hoe perfect hun liefde ook is, het zijn allebei mensen, en mensen zijn niet perfect. Hun belofte aan elkaar komt onder druk te staan. Maar van breken is geen sprake, als het aan Graham ligt. Colleen Hoover schreef met ‘Mijn belofte aan jou’ een roman die ontroert en aan het denken zet.