Recensie: Fallon RECENSIE

Recensie: Fallon – Soraya Naomi

Fallon is het eerste deel van de Chicago Syndicate-serie. Auteur Soraya Naomi heeft inmiddels al heel wat vervolgdelen gepubliceerd, maar die zijn nog lang niet allemaal in het Nederlands vertaald.

Hoofdpersonen zijn Fallon Michaels en Luca DeMiliano. Fallon is een jonge onschuldige vrouw die het allemaal voor de wind is gegaan. Ze is mooi, heeft een goede opleiding gevolgd, woont samen met een vriendin in een fijn huis en heeft een leuke baan. En op een avond ontmoet ze Luca, een woest aantrekkelijke man. Maar ook een man die iets te verbergen heeft …

De cover verraadt het al. Fallon is een maffia romance! Luca is de tweede man, de onderbaas, van het Chicago Syndicaat. Dit is een maffiaorganisatie die de drugshandel in en rond Chicago beheert. En maffia in Chicago is hetzelfde als wat je je voorstelt bij maffia in Italië. Wantrouwen, geweld, macht zijn de sleutelwoorden. ‘Als je eenmaal onderdeel bent van het Chicago Syndicate kun je het nooit, maar dat ook nooit, levend achter je laten.’ Fallon heeft hier geen idee van, al wordt ze gedurende het boek steeds wat achterdochtiger.

De hoofdstukken zijn geschreven vanuit het perspectief van Fallon of van Luca, zij pakken elke keer het verhaal van elkaar over. Ze draaien om elkaar heen en het wederzijdse wantrouwen tussen beiden neemt toe alleen maar toe. ‘Ik krijgt geen grip op Fallon, waar ik me enerzijds aan erger, maar wat me gelijktijdig intrigeert. Ze heeft een duidelijke mening en is niet van plan zich naar de mijne te boegen. Aangezien ik wel van een uitdaging houd, boeit ze me enorm.’ Het is voor Fallon steeds duidelijker dat Luca iets te verbergen heeft. Halverwege het boek komt dit in een stroomversnelling, maar dan blijken er ook dingen gebeurd te zijn die Luca aan het twijfelen brengen over de onschuld van Fallon.

Fallon leest als een guilty pleasure, gelardeerd met een flinke dosis misdaad. Het overstijgt het genre feelgood, dat echt een stukje onschuldiger is. Die maffiamannen zijn natuurlijk bad guys (sterker nog, zij houden zich met puur criminele zaken bezig), maar ze zijn o zo sexy, alleen de puur Italiaanse namen al … Naarmate de relatie tussen Fallon en Luca zich ontwikkelt, nemen de expliciete scènes toe. Een kritische lezer zal zich misschien afvragen of het echt nodig is voor het verhaal, maar het is niet storend en past eigenlijk wel erg goed bij een maffia romance. ‘Zijn sensuele, vakkundige kussen zijn teder, maar toch ook ruw en veroorzaken een hevig vuurzee in mijn onderbuik.’

De paperback-uitgave van Fallon heeft nogal smalle marges, maar ook een ruime regelafstand waardoor de pagina’s toch niet te vol overkomen. Een andere kritische kanttekening is dat er wat meer spel- en lay-outfouten in zitten dan je verwacht van een boek. Het boek trekt je echter snel in het verhaal, waardoor dit soort dingen minder opvallen.

Eigenlijk heeft Soraya Naomi met Fallon gewoon een boek geschreven met alle ingrediënten die je zoekt in een boek als dit: romantiek, spanning, sexy mannen, opwindende gebeurtenissen en ook nog een enkele plottwist. Het leest vlot en makkelijk en je wilt het eigenlijk niet wegleggen. Het verhaal heeft een behoorlijk open einde, dat absoluut nieuwsgierig maakt naar het vervolg.

Recensie: Fallon – Soraya Naomi

Fallon

1  2  3  4  5

Fallon heeft nooit een masker hoeven dragen om zich anders voor te doen dan ze is. Haar wereld is prachtig: ze is opgegroeid in een warm gezin in Chicago, heeft een mooi diploma behaald en heeft een baan waar ze dol op is. Maar die onschuldige wereld wordt op zijn kop gezet als Luca op haar pad komt.
    Luca draagt een masker dat hij nooit af kan zetten. Nooit af mág zetten. Wantrouwen, rivaliteit en geweld beheersen zijn leven. Fallon valt als een blok voor hem omdat zij als enige voorbij zijn façade kan kijken. Zelfs als hij probeert zich anders voor te doen bij haar. Zelfs als haar leven uit elkaar valt en ze niet begrijpt waarom.
    Kunnen Fallon en Luca samen hun onzekerheden overwinnen als iedereen om hen heen duistere bedoelingen lijkt te hebben?
    Wie kun je vertrouwen als werkelijk iedereen een masker draagt?