Recensie: De onversneden waarheid RECENSIE

Recensie: De onversneden waarheid – Tess Sharpe

Duke McKenna is een harde en gevreesde man in de onderwereld. Hij verhandelt drugs en wapens alsof het de normaalste zaak van de wereld is. En hij is niet bang om iemand te vermoorden als dat nodig is. Hij heeft echter één zwakke plek: zijn dochter Harley. Duke hoopt dat zij zijn drugsimperium wil overnemen en leert haar alles dat hij weet. Maar is Harley wel van plan om haar vader op te volgen?

De eerste zin uit De onversneden waarheid trekt meteen je aandacht: “Ik ben acht als ik mijn vader voor het eerst een man zie vermoorden.” Je bent direct nieuwsgierig naar dit ik-personage, naar haar vader en in wat voor omstandigheden ze is opgegroeid. Ondanks deze sterke openingszin heb je wel wat tijd nodig om in het verhaal te komen. Het kost een aantal hoofdstukken voordat je een beter beeld krijgt over de personages, de achtergronden en de omstandigheden. Je legt niet gelijk alle links tussen de gebeurtenissen en daardoor ben je in het begin even zoekende naar waar het verhaal heengaat.

Als je eenmaal een aantal hoofdstukken hebt gelezen en een steeds beter beeld krijgt van met name hoofdpersonage Harley, kom je terecht in een interessante en op sommige momenten spannende thriller. Tess Sharpe heeft van de hoofdpersoon een vrouw met ballen gemaakt die niet zomaar met zich laat sollen. Ook al ben je het niet met alle keuzes van Harley eens, uiteindelijk zal je haar in je hart sluiten en hoop je het allerbeste voor haar.

Doordat de gebeurtenissen in het heden worden afgewisseld met fragmenten uit het verleden leer je Harley goed kennen. Je ontdekt wat ze allemaal in haar jeugd heeft meegemaakt. Je begrijpt daardoor steeds beter waarom ze de vrouw is geworden die ze nu is. Dat helpt je om bepaalde beslissingen en acties beter te kunnen volgen. Het is altijd fijn als een auteur voldoende ruimte gebruikt om meer achtergrondinformatie over de hoofdpersonages te geven.

Het verhaal van De onversneden waarheid wordt op een boeiende manier afgerond. Het zou hiermee klaar kunnen zijn, maar Sharpe houdt ook ruimte over voor een eventueel vervolg. Of dit er nu wel of niet komt: met Harley McKenna heeft de auteur een erg gaaf personage gecreëerd.

De onversneden waarheid

Tess Sharpe

12 maart 2019

ISBN 9789026146084
    Uitgever De Fontein
    448 pagina's

De Fontein

1  2  3  4  5

"Breaking Bad' met een female touch

Tess Sharpe – De onversneden waarheid (Barbed Wire Heart)

Drugs versnijd je niet – laat ze puur. Wapens zijn om te doden – houd ze geladen.Familie verraad je niet.

Niemand verhandelt meer wapens en drugs en niemand vermoordde meer mensen dan Duke McKenna. Zijn enige zwakke plek is zijn dochter Harley, in wie hij de opvolger ziet voor zijn drugsimperium. Hij heeft haar geleerd dodelijk te zijn, maar in tegenstelling tot Duke heeft Harley wél een geweten. Wanneer Harley alles wat haar vader haar leerde, inzet tégen hem, om de mensen van wie zij houdt te beschermen, is dat met gevaar voor eigen leven. Maar Harley is een McKenna, en McKennas winnen altijd…

Tess Sharpe groeide op bij haar punkrocker-moeder
    in een afgelegen gebied in California. Eerder schreef ze voor young adults. "De onversneden
    waarheid' is haar thrillerdebuut.