Recensie: Feed Your Wanderlust RECENSIE

Recensie: Feed Your Wanderlust – Anne de Buck

Met alweer het vierde boek van Anne de Buck, wil ze haar lezers inspireren om alles uit hun reizen te halen en meer offline herinneringen te maken. Dit bespreekt ze allemaal vanuit eigen ervaringen, toen ze de wijde wereld introk. Feed Your Wanderlust is opgedeeld in vijf hoofdstukken: Bohemian lifestyle, Wanderlust-basics, Travel & life, Boho Travel Guides en Bohemian Bucketlist.

In de inleiding bespreekt De Buck hoe haar manier van reizen en haar reisvoorkeuren zijn veranderd in de loop van de tijd. Vroeger ging ze van stad naar stad, waar ze nu liever de palmbomen opzoekt. Het is voor de lezer interessant en leuk dat ze dit eerst deelt. Daardoor snap je wat beter waarom Feed Your Wanderlust qua inhoud anders is dan haar andere boeken. Tekst wisselt De Buck af met simpele, maar wel sfeerbepalende foto’s. En dat is niet het enige. Zo heeft ze pagina’s leeggelaten voor de lezer om zelf in te krabbelen. En zelfs een Wanderlust checklist ontbreekt niet. De onderwerpen die ze bespreekt zijn ook vernieuwend en interessant. Zo geeft ze bijvoorbeeld tips om ‘groener’ te reizen. ‘Groener’ leven is iets dat op dit moment natuurlijk erg speelt in onze maatschappij. Ook wijdt ze een stukje tekst aan trouwen in het buitenland; hoe je je vriend het beste kan overtuigen en wat nou de perfecte locatie zou zijn. Daarbij laat ze ook andere vrouwen aan het woord om hun ervaringen te delen, wat echt bijdraagt aan het verhaal.

Maar je krijgt pas écht zin om op het vliegtuig te stappen bij hoofdstuk 4: Boho Travel Guides. Hier deelt De Buck haar favoriete bestemmingen met hele mooie zelfgemaakte foto’s. En in dit lijstje van bestemmingen staan misschien ook wel onverwachte plekjes. Zo wordt bijvoorbeeld Oeganda genoemd als vakantieland.

Als je zelf al een echte ervaren reiziger bent, moet je niet verwachten dat je in Feed Your Wanderlust tot enorme ontdekkingen gaat komen. Dan zijn het meer herkenbare momenten uit je eigen reizen. Het is een boek dat lekker wegleest voor iedereen die droomt van een verre reis en/of nog heel veel reisinspiratie op wil doen.

Feed Your Wanderlust

1  2  3  4  5

Na het succes van haar eerste Wanderlust-boek over urban travel neemt Anne je in Feed Your Wanderlust mee op een nieuw avontuur. Van hotspots in de stad naar tropische oorden met palmbomen, verre (ei)landen en bohemian bestemmingen.

Een boek vol tips en tricks om nog meer uit jouw reizen te halen, te leren onthaasten en langer dat vakantiegevoel vast te houden. Van wanderlust-basics die iedereen zou moeten kennen tot interviews en travel guides voor bestemmingen waar je nu heen wilt. Inclusief 46 bucketlist-tips van favoriete mede-travelbloggers, -journalisten en -instragrammers, zoals @claartjerose, @welikebali en @finduslost.