Recensie: Losgeslagen (Sea Breeze #6) RECENSIE

Recensie: Losgeslagen (Sea Breeze #6) – Abbi Glines

Wanneer Jess plots bij Jason in zijn Porsche stapt om te vluchten, omdat ze de auto van haar ex-vriend bewerkt heeft met een honkbalknuppel, veranderen hun levens. Jason kan niet anders dan aan de stoere Jess denken, maar Jess weet dat Jason verboden terrein is. Hij is het broertje van superster Jax en leeft een heel ander leven dan zij. Jess woont samen met haar moeder, wie werkt als een stripper. Alhoewel de moeder van Jess haar meerdere malen over Jason heeft gewaarschuwd, groeien ze toch dichter naar elkaar toe. Zou het toch kunnen dat twee mensen uit totaal verschillende werelden voor elkaar bestemd zijn?

Losgeslagen is het zesde deel uit de Sea Breeze-serie van Abbi Glines. Jason kennen wij al vanaf het eerste deel, dat in het teken stond van de liefde tussen Jax en Sadie, maar nu krijgt hij zijn eigen verhaal. De noot van de auteur, die te lezen is voor het verhaal start, luidt dat wij eindelijk krijgen te lezen over een badgirl. Dat is interessant! Normaliter lezen we over badboys, maar nu eindelijk over een badgirl. Dat maakt Losgeslagen anders dan de andere boeken van Abbi Glines, waar de meisjes als perfect worden neergezet. In Losgeslagen is het meisje, Jess, niet perfect. Ze heeft geen normale jeugd gehad, aangezien ze opgegroeid is in een stripclub.

Alhoewel Jess niet het typische meisje is waar Abbi Glines normaal gesproken over schrijft, past ze toch goed in het verhaal. Ze lijkt dan misschien wel erg stoer, ze is toch als ieder ander. Net als vrijwel ieder ander meisje heeft Jess haar onzekerheden, moet ze keuzes maken tussen geliefden en heeft ze moeite met vertrouwen. Dat is niet anders dan in de andere boeken. Hierdoor laat Abbi Glines zien dat hoewel iemand er van de buitenkant heel rauw en stoer kan ogen, zij ook kan struggelen waarmee de gemiddelde meiden struggelen. Jason daarentegen is een lieve jongen, maar hij mist wel wat karakter. Je kan merken dat Losgeslagen zich focust op het karakter van Jess, terwijl Jason niet anders is dan de andere hoofdpersonages in Abbi’s boeken. Hij is lief, knap en onwijs rijk, maar hij mist verdere inhoud.

Het verhaal is natuurlijk erg voorspelbaar in de zin dat de lezer voor het daadwerkelijk lezen van dit boek al weet dat Jess en Jason samen zullen eindigen. Maar daar gaat het niet om. De boeken van Abbi Glines zijn bedoeld om te lezen hoe twee mensen dicht naar elkaar groeien. In Losgeslagen zijn dit Jess en Jason, waarvan hun levens erg van elkaar verschillen. Echter, net als in ieder ander Abbi Glines boek, worden er toch twists aan hun liefdesverhaal toegevoegd. Hierdoor blijft het verhaal spannend en interessant om te lezen, zeker omdat het nu over een badgirl gaat. Dus alhoewel je het einde al zou kunnen raden, is het toch heel interessant om te lezen hoe twee mensen uit totaal verschillende werelden naar elkaar toe groeien.

Een groot voordeel van dit verhaal is, is dat Abbi Glines dit erg realistisch op papier weet te zetten. Alhoewel Jess en Jason op het eerste ogenblik onmogelijk bij elkaar passen, heeft Abbi Glines het toch voor elkaar gekregen om hen op realistische wijze naar elkaar toe te laten groeien. Dit is haar niet alleen gelukt door de hoofdpersonages in bepaalde situaties te brengen, maar ook door haar schrijfstijl. Ze maakt gebruik van duidelijk en gemakkelijk taalgebruik, waardoor het leestempo wordt verhoogd. Je kan niet anders dan doorlezen, en voor je het weet heb je het boek uit.

Losgeslagen is een fijn deel in deze Sea Breeze-serie, die een stem geeft aan een badgirl. Dit maakt het verhaal anders dan de andere delen uit deze serie. Omdat het boek zo heerlijk wegleest, kan je niet wachten op het volgende deel!

Losgeslagen

1  2  3  4  5

Een onverwachte relatie in deze Sea Breeze-roman van New York Times-bestsellerauteur Abbi Glines.
    Jason is het zat om in de schaduw van zijn rocksterbroer te leven. Hij vertrekt naar Sea Breeze, Alabama, om wat stoom af te blazen. Daar komt hij nieuwe mensen tegen en beleeft hij de tijd van zijn leven. Tot hij een bijzondere vrouw tegenkomt. Maar verliefd worden op de plaatselijke bad girl behoort absoluut niet tot zijn plannen.