Recensie: Het omgekeerde van altijd RECENSIE

Recensie: Het omgekeerde van altijd – Justin A. Reynolds

In het debuut van Justin A. Reynolds met de titel Het omgekeerde van altijd volgen we Jack King. Hij ontmoet tijdens een feest de mooie en grappige Kate en wordt al snel verliefd. Helaas lacht het geluk hem niet toe, want Kate blijkt te lijden aan een ernstige ziekte en overlijdt een aantal maanden later. Op dat moment krijgt Jack plotseling een tweede kans. Hij reist op onverklaarbare wijze terug naar het moment van het feest en ziet een gezonde en stralende Kate voor zich. Jack besluit om deze tweede kans te benutten en alles eraan te doen om Kate te redden.

In het verhaal gaat Jack meerdere keren terug in de tijd en beleeft dezelfde momenten meerdere malen. Hierdoor zou je denken dat het verhaal erg voorspelbaar is, maar niets is minder waar. Jack leert namelijk van zijn fouten die hij tijdens zijn tijdreizen maakt, waardoor hij bepaalde zaken de volgende keer anders gaat aanpakken. Het gevolg is dat geen enkele tijdreis precies hetzelfde is, wat het spanningsgehalte ook ten goede komt.

Naast de mooie en spannende verhaallijn, zijn de personages in dit boek erg leuk en ook realistisch weergegeven. Jack is erg grappig, lief en loyaal naar zijn twee beste vrienden Franny en Jilian. Hij is een personage dat je al gauw in je hart wilt sluiten. Op sommige momenten betrekt hij de lezer bij het verhaal door de lezer direct aan te spreken. Dat was zeker een leuke toevoeging en zorgt er ook voor dat je steeds verder blijft lezen.

De schrijfstijl van Justin A. Reynolds is een ander pluspunt van dit boek. Hij weet de personages helemaal tot leven te brengen en zorgt ervoor dat je goed met de personages kan meeleven. Het is hem ook geslaagd om de aandacht van de lezer vanaf het begin tot het einde van het boek vast te houden en op geen enkel moment los te laten. Samen met de makkelijke en vlotte schrijfstijl zorgt dat ervoor dat je als het ware door het boek vliegt en kan je het boek binnen no-time uitlezen.

Het omgekeerde van altijd is een boek over tweede kansen, liefde en vriendschap, maar ook over het maken van de juiste keuzes. Het verhaal bevat veel humoristische momenten, maar ook enkele ontroerende momenten. Het is spannend en heeft een geweldige hoofdpersoon die je in je hart wilt sluiten! Hopelijk komt Justin A. Reynolds in de toekomst weer met zulke mooie boeken!

Het omgekeerde van altijd

1  2  3  4  5

Bij Jack King lukt alles altijd bíjna. Bijna vroeg hij dat leuke meisje mee uit (maar zijn beste vriend was hem
    voor), bijna was hij de beste van de klas, bijna kwam hij in het footballteam...
    Als hij op een feestje de mooie, grappige Kate ontmoet, denkt hij dat de vloek van "bijna' eindelijk is verbroken.
    Maar helaas... Kate gaat dood aan een ernstige ziekte.
    Dit zou het einde moeten zijn van hun verhaal, maar dat is het niet! Op het moment van Kates overlijden krijgt
    Jack een tweede kans. Zijn leven wordt gereset, en het volgende moment is hij zes maanden terug in de tijd en weer op het feest, waar Kate er gezond en stralend bij zit. Is hij gek aan het worden of is hij echt aan het reizen door de tijd? Jack is bereid overal in te geloven als hij Kate maar kan redden. Al snel zal echter blijken dat zijn keuzes niet zonder gevolgen zijn...