Recensie: Laatste weduwe RECENSIE

Recensie: Laatste weduwe – Karin Slaughter

In Laatste Weduwe van Karin Slaughter worden Sara Linton en Will Trent opgeschikt door een aantal explosies. Sara en Will schieten meteen te hulp en komen een groep mannen tegen. Ze blijken de verkeerde mensen tegen het lijf te hebben gelopen en Sara wordt ontvoerd onder het toeziend oog van Will Trent. Ze komt terecht bij een racistische groepering die een aanslag aan het voorbereiden is. Ondertussen probeert Will Sara te lokaliseren en te bevrijden. Hij ontdekt welke groepering achter Sara’s ontvoering zit en hij besluit om undercover te gaan om Sara te bevrijden.

Laatste Weduwe is een boek in de serie van Will Trent. Ondanks dat dit alweer het negende boek in de Will Trent-serie is, is het boek heel goed los te lezen. Alle karakters die in de eerdere boeken zijn voorgekomen worden in dit boek belicht en belangrijke achtergrondverhalen van de karakters die van belang zijn voor het verhaal worden verteld. Dit zorgt ervoor dat ook nieuwe Karin Slaughter lezers het boek goed kunnen volgen. Voor de echte fans is dit weer een geweldig nieuw deel in de populaire serie.

Eigenlijk kan ik alleen maar positief zijn over Laatste weduwe! Ten eerste zit het verhaal ontzettend goed in elkaar. Alles klopt en past in elkaar. Pas op het allerlaatst wordt duidelijk wat de groepering van plan is en dan vallen alle puzzelstukjes perfect op hun plaats. Continu vraag de lezer zich af wat de groepering van plan is en waarom ze Sara nodig hebben. Het is knap hoe Karin Salughter de lezer zo in spanning weet te houden zonder langdradig te worden.

Karin Slaughter heeft daarnaast een geweldige schrijfstijl. Ze kent de karakters stuk voor stuk zo goed, dat ze ook echt voor de lezer tot leven komen. Ook al is dit het eerste boek van Karin Slaughter dat je leest, na dit boek wil je alleen maar meer! En dat komt met name doordat de auteur zulke fantastische personages heeft neergepend. Ze zijn uniek en zeker niet perfect en dat maakt ze ook zo interessant. Wel moet gezegd worden dat Karin Slaughter een uitgebreide schrijfstijl heeft. Zo beschrijft ze veel dingen tot in detail, maar dit zorgt er wel voor dat alles echt tot leven komt. Deze stijl is wel iets wat je moet liggen.

Ook komt er in dit boek naar voren hoeveel onderzoek Karin Slaughter doet. Wanneer iemand is overleden lezen we over wat de lijkstijfheid, hoe het komt dat er blauwe vlekken ontstaan, over de lichaamssappen die vrijkomen etc. Het is zo ontzettend realistisch dat je bijna de geur van het lijk kan ruiken. Dit maakt het boek ontzettend echt. Zelfs kleine opmerkingen van de hoofdpersonen kloppen tot in detail. Er is overduidelijk naar elk klein onderdeel research gedaan. Zo denkt Sara het volgende: “Sara beet op haar lip. Het tweede amendement was niet geschreven door de opstellers van de grondwet. Zij hadden het proces bedacht met behulp waarvan de grondwet geamendeerd kon worden.” Dit soort kleine opmerkingen zorgen ervoor dat het boek realistisch wordt. Zelden heb ik een boek gelezen waarin elk detail klopt en over alles is nagedacht!

Het verhaal lijkt op het eerste gezicht niet uniek, maar dat is het uiteindelijk wel. Ik kon ook niet raden hoe het verhaal af zou gaan lopen en dat maakte het spannend. Daarnaast was het verhaal ook erg actueel, zo kwamen onderwerpen als aanslagen, racistische groeperingen en anti-vaxxers erin voor. Dit maakte het boek nog realistischer.

Al met al is Laatste weduwe van Karin Slaughter een aanrader voor alle fans van deze auteur. Maar ook alle liefhebbers van het crimegenre moeten dit nieuwe boek van de Queen of crime gelezen hebben! Dit boek krijgt van mij 5 dikverdiende hartjes.

Laatste weduwe

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Een onschuldig uitje verandert in een nachtmerrie wanneer Michelle Spivey wordt ontvoerd terwijl ze met haar dochter aan het winkelen is. De politie zet een grote zoekactie op touw en haar partner doet een emotionele oproep in de media, maar Michelle is en blijft spoorloos.

Een paar weken later, op een rustige zondagmiddag, worden Will Trent en Sara Linton plotseling opgeschrikt door het geluid van explosies. Ze gaan erop af, maar binnen no time loopt alles volledig uit de hand: Sara wordt gekidnapt en Will moet noodgedwongen undercover. De situatie voert hen naar een afgelegen plek in de bergen, naar de vreselijke waarheid over het lot van Michelle en een moordzuchtige radicale groepering...