Recensie: Hotel De Laatste Kans RECENSIE

Recensie: Hotel De Laatste Kans – Nicki Thornton

Hotel De laatste kans is geschreven door Nicki Thornton en het verhaal gaat over Sep Seti. Sep is het hulpje in Hotel De laatste kans en hij werkt vooral in de keuken als kok. Op een dag komen een aantal aparte tovenaren naar het hotel voor een belangrijke vergadering. Na het eten van het dessert valt dr. Thallomius plotseling neer. Aangezien Sep een speciaal dessert voor dr. Thallomius heeft gemaakt, wordt de schuld al snel bij Sep gelegd. Maar zo makkelijk is deze moord niet. Wie heeft dr. Thallomius vermoordt? En waarom?

Vanaf het moment dat je begint met lezen krijg je beschrijvingen over alles. De personages worden goed omschreven, evenals de omgeving. Dit helpt je een beeld te maken van het hotel en de personen erin. Zodra je begint met lezen zit je meteen in het verhaal en het leest daardoor ook heel snel.

Deze beschrijvingen zorgen er soms wel voor dat je veel informatie in een keer krijgt. Vooral in het begin is het moeilijk om alles bij te houden. De personages hebben lange en moeilijke namen en ze onderscheiden van elkaar is dan ook niet al te gemakkelijk. Ook hebben alle personages specifieke uiterlijke kenmerken die je allemaal in een keer te horen krijgt. Logisch dat je dan in het begin alle personages door elkaar haalt. Omdat heel veel tegelijk gebeurd is het nog lastiger om de gebeurtenissen meteen te begrijpen. Maar hoe verder je in het boek komt, hoe duidelijker het verhaal wordt. Uiteindelijk zal je dan ook niet zo veel meer hoeven na te denken over alles.

De omgeving waarin Hotel De Laatste Kans afspeelt is perfect. Het hotel is groot en oud en het ligt middenin een groot bos. Het hotel zelf is een goede mix tussen griezelig en gezellig. De vele informatie die je krijgt over de locatie helpt bij het inleven. Het voelt net alsof je zelf in de kamers rondloopt en in de keuken kookt. Ook de tuin geeft een extra magisch gevoel.

Het verhaal zelf is spannend genoeg om door te willen lezen. Nicki Thornton zorgt ervoor dat je genoeg informatie hebt om zelf theorieën te bedenken. Tegelijk houdt ze ook wat informatie achter, waardoor je tot op het laatste moment twijfelt en wordt verrast door de gebeurtenissen. Ook al gaat het boek over een moord, Hotel De Laatste Kans is niet te eng of te serieus. Hierdoor is het boek ontspannend om te lezen.

Hotel De Laatste Kans is kortom een leuk boek voor tieners die houden van spanning en magie. Het boek is heel origineel en door de beschrijvingen word je zo de wereld van Sep ingezogen. Het kan in het begin nogal veel informatie in een keer zijn, maar uiteindelijk zal het allemaal duidelijker worden. Hotel De Laatste Kans is vooral voor jonge tieners een aanrader, maar mensen van alle leeftijden kunnen ervan genieten.

Sep Seti 1 - Hotel De laatste kans

1  2  3  4  5

Hotel De laatste kans is het eerste spannende deel in een trilogie van Nicki Thornton. Vol magie en mysterie, geschikt voor jonge detectives van 9 jaar en ouder.

Sep heeft een uitzonderlijk talent voor koken, maar is slechts een hulpje in Hotel De laatste kans. Mysterieuze tovenaars houden er een geheime vergadering. Sep bereidt een overheerlijk diner en speciaal voor de voorzitter van het tovenaarsgilde, een abrikozenparfait. Na zijn dessert valt voorzitter Thallomius dood neer.
    De tovenaars beschuldigen Sep. De beroemde inspecteur Tingieter wordt op de duistere zaak gezet. Is Sep schuldig? Of is er meer aan de hand?