Recensie: De ziener RECENSIE

Recensie: De ziener – Belinda Bauer

De ziener is een geweldig spannende literaire thriller van Belinda Bauer. Je volgt het verhaal van Anna en James. Hun vijfjarige zoon Daniel is verdwenen toen James de deur open heeft laten staan en het enige wat nog van hun zoon Daniel over is, zijn vijf voetafdrukken in het cement. Anna raakt steeds meer in zichzelf gekeerd en hierdoor zijn zij en James vreemden van elkaar aan het worden. Wanneer Anna in contact komt met mensen met paranormale gaven is zij ervan overtuigt dat zij een andere vermissingszaak kan oplossen waardoor uiteindelijk misschien iemand haar ook kan helpen.

De ziener begint met een verhaal van een inspecteur van moordzaken die in contact komt met Anna omdat hij haar behoedt van het voor de trein springen. Je wordt als lezer direct al gegrepen door De ziener omdat het heel beeldend is geschreven. Daarnaast ontwikkel je direct al een soort band met alle personages omdat de karakters goed zijn uitgeschreven door Belinda Bauer. In dit verhaal word je als lezer heen en weer geslingerd tussen allerlei emoties. Zo voel je angst wanneer je leest dat Anna voor de trein wil springen, voel je je bedroeft als je leest dat Anna de voetafdrukken van Daniel elke dag oppoetst zodat zij niet verdwijnen en zo gaat het boek verder. Wat dit boek zo intrigerend maakt, is dat het steeds wisselt tussen de verschillende personages. In het ene hoofdstuk zoom je in op de levens van Anna en James, vervolgens lees je iets over de inspecteur moordzaken en ook lees je hoofdstukken vanuit het perspectief van de vermiste Edi. In hoofdstuk 20 wordt ingezoomd op de vermiste Edi. Je leest dan dat zij ergers wakker wordt en denkt dat zij in de ruimte is. Er worden dan allerlei begrippen benoemd over de ruimte en astronauten. Deze begrippen vond ik persoonlijk lastig omdat ik niet precies wist wat ermee bedoeld werd. Maar als je hier wat kennis van en interesse in hebt, dan zul je deze delen zeker kunnen waarderen.

De ziener zit werkelijk vol met onverwachte wendingen en dit maakt deze thriller tot een echte pageturner. Je valt als lezer van de ene verbazing in de andere. Het onderwerp van paranormaliteit moet je wel aanspreken, maar als dit zo is dan kun je je hart ophalen bij het lezen van dit boek.

Concluderend heeft Belinda Bauer met De ziener een enorm spannend boek gemaakt over de vermissingszaak van een kleuter. Je leest hoe allerlei levens samenvallen en wanneer je interesse hebt in paranormale activiteiten zul je echt genieten van dit boek.

Recensie: De ziener – Belinda Bauer

De ziener

1  2  3  4  5

Gisteren waren ze nog een doodgewone familie: Anna en James Buck, en hun kleine jongen Daniel. Maar in een moment van onoplettendheid veranderde alles. Een voordeur die niet goed dicht was… en Daniel was weg. Nu zijn Anna en James twee vreemden die elkaar niet meer recht in de ogen kunnen kijken. Wantrouwen en stille verwijten vullen de leemte die hun zoon heeft achtergelaten.

Maar Anna zet alles op alles om Daniel terug te vinden – een vierjarige verdwijnt niet zomaar in het niets. Haar wanhopige zoektocht leidt haar naar de rand van de afgrond. En eroverheen...