Recensie: Rebelse katten RECENSIE

Recensie: Rebelse katten – Kimberlie Hamilton

Fan van katten? Dan is dit het perfecte boek voor jou. Rebelse katten staat vol met heldhaftige kattenverhalen en mythen. In dit bijzondere boek leer je alles over stoere poezenbeesten en komen kattenlegendes tot leven. Van het hartverwarmende verhaal over de bijzondere straatkat Bob, die ondertussen meerdere boeken en zelfs een film op zijn naam heeft staan, en een heuse ruimtekat tot een kat die de koningin van Engeland ontmoet heeft. Niets is te gek in dit adembenemende boek.

Het boek is opgebouwd uit verschillende verhalen en feiten over katten, afgewisseld met prachtige illustraties. De verschillende onderdelen zijn perfect met elkaar vervlochten, waardoor Rebelse katten altijd leuk blijft om te lezen. Net wanneer je denkt dat de feitjes wat eentonig beginnen te worden, wisselt Kimberlie Hamilton naar een ontroerend verhaal en is je aandacht er weer helemaal bij.

De verhalen zijn allemaal even boeiend en laten zien hoe bijzonder onze favoriete eigenzinnige viervoeters zijn. Van bibliotheekkatten tot Hollywood sterren en van eremuizenvangers tot oorlogskatten. Dit boek maakt het duidelijk: er is niets wat katten niet kunnen. Alle verhaaltjes zijn ongeveer een pagina lang, waardoor ze precies genoeg diepgang geven en nooit langdradig zijn. Het taalgebruik is lekker simpel, waardoor de verhaaltjes ook perfect zijn voor jonge lezers en om voor te lezen. Naast elk verhaal staat een prachtige illustratie, die het verhaal helemaal afmaakt.

De illustraties zijn gemaakt door maar liefst zeventien verschillende artiesten. Elk met hun eigen stijl en dat dat maakt het boek net zo uniek als een lapjeskat. Als je Rebelse katten alleen al doorbladert is dat een ervaring op zich, want de illustraties zijn oogverblindend mooi. Dit boek is echt tot in de puntjes afgewerkt en dat maakt het enorm leuk om te lezen.

Rebelse Katten is leuk voor jong en oud. Kimberlie Hamilton heeft er op een fantastische manier voor gezorgd dat het boek leuk is voor iedereen door het eenvoudige taalgebruik en mooie afwisselingen tussen verschillende soorten tekst. De verhalen zijn heel verschillend en daardoor zit er voor iedereen iets leuks bij. Het boek is ook perfect om cadeau te geven of gewoon om jezelf te trakteren op een supergaaf boek.

Rebelse katten is een must-read voor iedere kattenfan. Het boek staat vol met mooie en ontroerende verhalen, leuke feitjes over katten en prachtige illustraties. Het boek is heel afwisselend en daardoor leuk voor iedereen. Op zoek naar een cadeau voor iemand die van katten houdt? Zoek niet verder, want dit is het perfecte cadeau. Hamilton heeft met dit boek precies de goede snorhaar geraakt. Iedere kattenliefhebber moet dit geweldige boek in de boekenkast hebben staan!

Rebelse katten

1  2  3  4  5

Stoere verhalen over rebelse katten

In dit bijzondere boek staan verhalen over meer dan dertig katten die écht (hebben) bestaan. Wist je bijvoorbeeld dat er tijdens de Tweede Wereldoorlog heldhaftige poezen rondliepen? Of dat er een kat bestaat met een Guinness World Record op zijn naam? Er is zelfs een astrokat die door de ruimte heeft gereisd. Kom van alles te weten over deze en andere fascinerende poezen van over de hele wereld. En lees over kattenactivisme, kattenmythen en nog veel meer! Een purrrfect cadeauboek voor alle kattenliefhebbers.