Recensie: Yoga Girl 5 - Vertrouwen of verliezen RECENSIE

Recensie: Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen – Audrey Carlan

Honor Carmichael is klaar met haar luxe, maar lege leven. Dat leven heeft haar de liefde van haar leven gekost, en Honor heeft zich nog nooit zo eenzaam gevoeld. In de hoop van haar verdriet en zelfhaat af te komen, wendt ze zich tot Lotus House Yoga. Daar wordt ze geconfronteerd met de knappe, donkere Italiaan Nicholas Salerno. Hij is alles wat zij niet is: hij leeft elke dag alsof het zijn laatste is, houdt van zijn familie, en als hij iets wil, dan gaat hij er met een tomeloze energie voor. Honor wordt meegesleept door zijn passie, maar vreest de dag dat hij haar geheim zal ontdekken...

Audrey Carlan is terug met een nieuw deel in de Yoga Girl-serie. Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen is alweer het vijfde deel in de serie en het blijft knap dat Audrey Carlan ook deze keer een pakkend verhaal heeft weten te schrijven waarin opnieuw de yoga mooi is verwerkt. Dit keer draait het verhaal om de rijke Honor Carmichael en de knappe Italiaan Nicholas Salerno.

Honor en Nicholas leren elkaar op het juiste moment in hun levens kennen. Door een tragische gebeurtenis in haar leven, is Honor hopeloos verloren en zit ze vol zelfhaat. Nicholas heeft acht jaar zijn land gediend in het leger en hoewel dat al drie jaar geleden is, heeft hij nog steeds nachtmerries over die tijd. Honor en Nicholas beseffen al snel dat zij elkaar kunnen helen. Als lezer sluit je het koppel meteen in je hart, omdat ze allebei beschadigd zijn en daardoor levensecht lijken.

In Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen kom je weer een aantal oude bekenden tegen. Het is leuk om te lezen hoe het nu met de koppels gaat, die je in de vorige delen uitgebreid hebt leren kennen. In dit deel komen er niet veel nieuwe personages voorbij, maar dat is geen gemis. Het draait tenslotte om Honor en Nicholas. Terwijl de familie van Nicholas leuk, warm en liefdevol is, zijn de ouders van Honor dat juist niet. En om dat duidelijk te maken, draaft Audrey Carlan daarin een beetje door. Ze heeft van de ouders van Honor een onrealistisch echtpaar gemaakt. Helaas is het misschien wel echt zo dat er zo’n soort mensen bestaat, maar Judi en Timothy Carmichael lijken uit een slechte soap te zijn ontsnapt en dat past niet bij de rest van het verhaal. Jammer.

Wat in Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen duidelijk opvalt zijn de onderwerpen die Audrey Carlan aankaart. Ze schrijft uitgebreid over zelfdoding, zelfbeschadiging en huiselijk geweld. Om drie van zulke pittige onderwerpen in dit boek te verwerken, en dat ook nog eens op een manier waardoor ze passen in het verhaal, is een knappe prestatie. Ook in dit deel is haar schrijfstijl weer dik in orde en mede daardoor leest het boek als een trein.

Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen is een heerlijk boek. Honor en Nicholas horen zonder twijfel bij de leukste koppels uit de Yoga Girl-serie. Afzonderlijk van elkaar zijn ze leuk en interessant om over te lezen, maar samen spatten ze van de bladzijdes. Hun chemie is bijna voelbaar. Audrey Carlan durft zware onderwerpen aan te kaarten en dat zorgt weer voor meer diepte in het verhaal. Zet je koude drankje maar vast klaar, want Yoga Girl 5: Vertrouwen of verliezen is het perfecte boek om te lezen in de zon.

Yoga girl 5 - Vertrouwen of verliezen

1  2  3  4  5

Honor is een highsocietyprinsesje dat schoon genoeg heeft van haar lege leventje. Geld en status zijn jarenlang alles voor haar geweest – en hebben haar de liefde van haar leven gekost. Hij is weg, voorgoed verdwenen, en zij heeft zich nog nooit zo beroerd en eenzaam gevoeld.

In de hoop van haar liefdesverdriet en zelfhaat af te komen, wendt ze zich tot Lotus House Yoga – en wordt daar geconfronteerd met de grote, knappe, donkere Nicholas Salerno. Hij is alles wat zij niet is: hij leeft elke dag alsof het zijn laatste is, houdt van zijn familie, en als hij iets wil gaat hij er met tomeloze energie achteraan. Honor wordt meegesleept door zijn passie, maar vreest de dag dat hij zal ontdekken wat zij tot elke prijs verborgen wil houden.