Recensie: Knetterverliefd RECENSIE

Recensie: Knetterverliefd – Vanessa Thuyns

Als Caro onverwacht, en zeer onbeschoft, gedumpt wordt door haar vriend besluit ze naar een klein dorp te verhuizen. Haar vriendinnen verklaren haar voor gek maar die weten dan ook niet het hele verhaal. Eenmaal verhuisd maakt ze al snel kennis met het dorp en haar bewoners, maar ze is niet van iedereen meteen gecharmeerd.

Knetterverliefd is een verhaal dat je meteen pakt. Zodra je begint met lezen wil je eigenlijk niet meer stoppen. Als je midden in de grote verhuizing begint in het verhaal ben je meteen nieuwsgierig naar de reden van Caro’s verhuizing. Gelukkig geeft schrijfster Vanessa Thuyns hier steeds kleine stukjes informatie over in de daarop volgende hoofdstukken. Door die eerste hoofdstukken af te wisselen in heden en verleden zit je meteen in het verhaal maar krijg je wel alle essentiële informatie die je nodig hebt.

Het verhaal van Knetterverliefd zit goed in elkaar. Het is origineel en zit vol verrassingen. Verder bevat het alle elementen van een goede feelgood roman: liefde, vriendschap, spanning, drama, humor en nog meer liefde. Door de levendige schrijfstijl van Vanessa Thuyns is het niet moeilijk mee te leven met Caro en de mensen om haar heen. Zo zul je regelmatig hardop moeten lachen om de situaties waarin Caro verzeilt raakt of voel je de boosheid als haar vervelende ex weer eens in beeld komt. Ook krijg je een beetje honger van alle lekkere gerechten die Caro maakt en die uitgebreid worden beschreven. Of van de befaamde appeltaart van buurvrouw Dorothee.

De schrijfstijl van Vanessa Thuyns leest heerlijk gemakkelijk weg en zorgt daarmee echt voor een moment ontspanning. De karakters in het boek zijn goed uitgewerkt en zorgen voor de nodige humor in het verhaal. Alleen al de gesprekken tussen Caro en haar beste vriendinnen Sascha en Aniek zorgen voor de nodige hilariteit. Natuurlijk is de liefde in Knetterverliefd overduidelijk aanwezig. Uiteraard met alle hobbels en bobbels die daarmee gepaard kunnen gaan en die het verhaal spannend houden. Doordat er twee goede liefdeskandidaten zijn blijft het lang spannend op wie Caro uiteindelijk knetterverliefd gaat worden.

Alles bij elkaar is Knetterverliefd een heerlijk feelgood verhaal om lekker bij weg te kunnen dromen. Een aanrader voor elke chicklitliefhebber. En het maakt nieuwsgierig naar alle volgende verhalen van Vanessa Thuyns!

Knetterverliefd

1  2  3  4  5

De 29-jarige Caro wordt harteloos gedumpt door haar arrogante vriend. Haar beste vriendinnen verklaren haar voor gek als ze het hippe Amsterdam ontvlucht om een bouwvallig huisje in een dorp te huren. Caro's nieuwe woonplek blijkt echter allesbehalve ontspanning te bieden dankzij de aanwezigheid van een dorpsgek, een sexy huisbaas, zeer bemoeizuchtige buren, een wraakzuchtige ex, een criminele bende en een aantrekkelijke huisarts.

Zal het Caro lukken om vanaf deze plek haar leven weer op orde te krijgen?