Recensie: Zonder mij RECENSIE

Recensie: Zonder mij – Dani Atkins

Maddie staat in de bloei van haar leven. Ze woont samen met Ryan, haar verloofde met wie ze over enkele dagen gaat trouwen, heeft een uitdagende baan in de media en heeft pasgeleden ontdekt dat ze zwanger is van haar eerste kindje. Klinkt perfect toch? Niets blijkt minder waar. Een paar dagen voor haar bruiloft maakt Maddie een heftig ongeluk mee, waarvan haar verloofde getuige is. Door een stomme inschattingsfout, maar ook blinde paniek, gaat het helemaal mis en belandt Maddie in het ziekenhuis.

Dani Atkins sleurt je direct Zonder mij in door het eerste hoofdstuk. Je voelt de opwinding en het enthousiasme van Maddie, maar dan ineens gaat het licht uit. Door dit heftige begin voel je je direct verbonden met Maddie. Hoe gaat het met haar? Hoe gaat het met de baby? Kan ze nog wel trouwen? Maar dan blijkt dat Maddie in een coma heeft gelegen, waarvan ze in eerste instantie vermoedt dat het om slechts een paar weken gaat. Helaas blijkt dit niet veel later meer dan 6 jaar te zijn geweest. Voor Maddie heeft de tijd stilgestaan en ook als lezer heb je het gevoel dat er slechts dagen of weken zijn verstreken. Haar leven staat op zijn kop en als lezer maak je dat vanaf de eerste rij mee.

De cover van het boek voelt een beetje treurig aan. Een grote, oude boom waaronder twee vrouwen en een meisje staan. Vergezeld door de tekst “Wat als je leven verdergaat zonder jou?”. Die zin maakte mij direct nieuwsgierig naar de verhaallijn. Na het lezen van Zonder mij begrijp ik de symbolische boodschap van deze cover, welke daardoor prachtig is gekozen.

Wat ik aan de ene kant ontzettend knap en aan de andere kant ontzettend jammer vind, is het eerste hoofdstuk in Zonder mij. Hierin maak je vluchtig kennis met Maddie, waarna je in één ruk bij haar vandaan wordt getrokken en naast haar aan het bed zit. Knap, omdat Dani Atkins je als lezer direct weet te verbinden aan het hoofdpersonage, maar jammer, omdat ik graag nog iets langer van het perfecte wereldje van Maddie had willen genieten. De verhaallijn die volgt is een rollercoaster aan gebeurtenissen en emoties. Waar Maddie zes jaar lang in een bed heeft gelegen, heeft Ryan zijn leven weer moeten oppakken. Sommige geheimen die hij voor Maddie verborgen houdt komen zo onverwachts, dat je af en toe de tranen in je ogen hebt.

Deze prachtige roman, Zonder mij van Dani Atkins, heeft een plekje in mijn hart veroverd. Ik kan daarom ook niet anders dan 5 hartjes geven aan deze geweldige schrijfster. Bedankt!

Recensie: Zonder mij – Dani Atkins

Zonder mij

1  2  3  4  5

Maddie heeft alles wat ze zich kan wensen: een heerlijk leven, een goede relatie, ze is net zwanger en gaat trouwen. Maar dan is door een noodlottig ongeluk opeens alles anders.

Zes jaar later ontwaakt Maddie uit een coma. Langzaamaan wil ze voorzichtig haar leven weer oppakken, maar hoe doe je dat als voor jou alles in een oogwenk veranderd is terwijl voor iedereen die je kent het leven zes jaar lang is doorgegaan?