Recensie: Een haai als huisdier?! RECENSIE

Recensie: Een haai als huisdier?! – James Campbell

In dit boek lees je over vier-op-een-rij spelen met je hamster, exploderende vissen, katten die bang zijn voor komkommers en alles wat hier tussenin zit. Ook lees je dingen die absoluut niets met huisdieren te maken hebben, maar wel ontzettend grappig zijn. Dit boek is in één woord hilarisch! Een haai als huisdier?! geeft bijvoorbeeld antwoord op de vragen: Eten worsthonden worst? Waarom poept mijn kat in de kledingkast? Hoe overtuig je je ouders om een huisdier te kopen? Het gaat niet alleen over echte huisdieren, maar ook over denkbeeldige huisdieren.

Een haai als huisdier?! lees je niet als een gewoon boek. Je kunt dit boek van achter naar voren lezen of de wegwijzers volgen. Volgens de auteur zijn er 861.000 verschillende manieren om dit boek te lezen. Niet helemaal waar natuurlijk, net zoals heel veel weetjes die hierin staan. Alles wat je leest moet je met een korreltje zout nemen. Gebruik dit boek dus niet voor bijvoorbeeld een spreekbeurt. Het staat vol met schandalige feiten, hilarische grappen over huisdieren, de auteur en allerlei andere dingen.

Dit boek is geschreven door James Campbell, een kinderkomediant uit Groot-Brittannië. Hij heeft al meerdere boeken op zijn naam staan, zoals The Funny Life of Teachers en de serie Boyface.  Deze boeken zijn (nog) niet in het Nederlands vertaald.

Een haai als huisdier?! is origineel en geestig geschreven. Zo staat er bijvoorbeeld in: ‘Als je keukenrol op is, kun je met een kat het gemorste eten en drinken opdweilen’ of ‘hamsters worden nooit zes. Een hamster die zo oud is, zou grijs zijn en een brilletje dragen. En een ietepietig looprekje hebben, een elektrisch looprad.’ Er zijn weinig boeken geschreven over huisdieren die zo hilarisch zijn als dit boek. James Campbell verwijst in zijn boek ook heel vaak naar online filmpjes. Deze zijn echt de moeite waard om te bekijken. Ook de grappige en toepasselijke tekeningen maken het tot een prachtig geheel. De tekeningen zijn gemaakt door Rob Jones, eveneens een man uit Groot-Brittannië.

Het enige minpuntje is de Nederlandse titel waarvoor gekozen is. De originele titel van het boek is The Funny Life of Pets. Het is jammer dat er dan voor de vertaling: Een haai als huisdier?! gekozen is. Deze titel past niet bij de inhoud. Toch krijgt dit boek vijf hartjes, omdat het heel erg origineel is en grappig. Het laat je lachen tot je niet meer kunt.

Ben jij een dierenvriend, of juist niet? Dat is dit echt een boek voor jou!

Een haai als huisdier?!

1  2  3  4  5

Of je nou gek bent op huisdieren, of niet speciaal maar gewoon graag zo hard lacht dat je huilend op de vloer ligt – DIT is het perfecte boek voor jou!

Wist je dat katten bang zijn voor komkommers?

Of dat er in Zweden een springsport bestaat voor konijnen?

Lees over hamsters die vier op een rij spelen, ninja-katten, honden op de maan en een dichter met een huisbeer. Een haai als huisdier?! is een hilarisch boek vol echte en minder echte feitjes over de dieren die bij ons in huis leven. Heerlijk absurd en lekker flauw, met supergrappige tekeningen.