Recensie: Gestrand RECENSIE

Recensie: Gestrand – Lis Lucassen

Julie heeft een groot probleem. Voor de bruiloft van haar zus moet ze in Las Vegas zijn, maar nu staat ze met pech in de berm. Haar enige mogelijkheid om aan te komen in de gokstad is een spelersbus van de Las Vegas Bees. Ondanks haar twijfels besluit ze toch in te stappen, overgehaald door quarterback Ren. Vanaf het eerste moment weten ze allebei dat ze een connectie hebben, ook al willen ze het niet toegeven. Aangekomen in Las Vegas zijn de twee nog niet klaar om afscheid van elkaar te nemen en Ren besluit Julie de stad te laten zien. Julie weet dat ze zichzelf steeds meer verliest. Maar hoeveel kans heeft een relatie als je maar één nacht samen hebt?

Het is ontzettend knap van Lis Lucassen dat zij binnen bijna 50 bladzijdes de lezer gehecht kan laten raken aan de personages en aan het verhaal. Vooral wanneer Ren de stad Las Vegas laat zien aan Julie, wordt het talent van schrijfster Lis Lucassen duidelijk. Het verhaal bevat allerlei leuke weetjes en bezienswaardigheden over Las Vegas, waardoor het voelt alsof de lezer zelf met Ren op pad is door Las Vegas. Hoe kort het verhaal ook is, door steeds met kleine hints informatie los te laten over de geschiedenis van de personages komt de lezer de personages steeds beter te kennen. Niet op een manier waarbij alles heel beschrijvend en voorgekauwd verteld wordt, maar juist op een heel subtiele en geleidelijke manier.

Gestrand is een novelle en maakt deel uit van de California Campus-serie, geschreven door schrijfster Lis Lucassen. Alle boeken hebben een Amerikaanse setting met een Nederlands tintje, daarnaast zitten ze vol met stomende scènes zoals verwacht kan worden van een New Adult boek. Het is ontzettend leuk om na het lezen van het eerste deel Grenzeloos deze novelle te lezen. Er zijn namelijk een aantal kleine verwijzingen naar de personages in Grenzeloos. Het boek Gestrand is geschreven vanuit het perspectief van het vrouwelijke en mannelijke personage. Het is interessant voor de lezer om te zien wat voor reactie de personages bij elkaar oproepen.

Gestrand is het perfecte boek om na Grenzeloos te lezen. Het boek is compact, maar bevat eigenlijk alles wat er in een New Adult hoort te zitten. Romantiek, personages met bijna contrasterende eigenschappen en sexy scènes. Daarnaast is de setting van deze boek, in Amerika, een kers op de taart. Het is interessant om over de mensen en omgeving daar te lezen. Gestrand is het perfecte boek om even tussendoor te lezen, en het zal de lezer nieuwsgierig maken naar het 2e deel van de serie dat in augustus uitkomt!

Recensie: Gestrand – Lis Lucassen

California Campus - Gestrand

1  2  3  4  5

In de novelle "Gestrand' van Lis Lucassen krijgt Julie een lift aangeboden met de spelersbus van de Las Vegas Bees. Dat is haar enige kans om op tijd in Las Vegas te komen nu ze met autopech langs de weg staat, dus ze neemt het aanbod natuurlijk aan. Onderweg komt ze erachter dat ze veel gemeen heeft met quarterback Ren. Eenmaal in Las Vegas wil ze geen afscheid van hem nemen en hij ook niet van haar. Terwijl Ren haar de stad laat zien, merkt Julie dat ze voor hem valt. En hard ook. Maar hoeveel kans heeft deze relatie als ze maar één nacht samen hebben? Deze new adult-novelle van Lis Lucassen is een heerlijk leestussendoortje voor de fans van haar California Campus-serie.