Recensie: De favoriete zus RECENSIE

Recensie: De favoriete zus - Jessica Knoll

De favoriete zus van Jessica Knoll is een thriller waarin je als lezer een inkijkje krijgt in het leven van reality sterren. Je volgt in eerste instantie het verhaal van de zussen Kelly & Brett, maar al snel krijg je ook een kijkje in het leven van de andere castleden. Maar al snel merk je als lezer dat er onderling allerlei conflicten en irritaties zijn. En wanneer de finale aflevering dichterbij komt, merk je dat iemand er niet levend vanaf komt.

De favoriete zus begint direct al met heel veel verschillende namen. Hierdoor vond ik het persoonlijk lastig om in het boek te komen en had het in eerste instantie niet mijn interesse. Wel is het zo dat je eerst iets leest in het heden en daarin leest dat één van de zussen dood is. Daarna lees je in chronologische volgorde hoe de aanloop hier naartoe is ontstaan. Dit maakt dat je wilt blijven lezen om te ontdekken hoe iemand tot zo'n daad is gekomen.

Bovenaan elk hoofdstuk in De favoriete zus lees je vanuit wie het is geschreven. Dit is erg prettig want doordat er zoveel mensen in het boek voorkomen, kun je zo met elk personage een band opbouwen.

De rode draad in De favoriete zus is het venijn tussen vrouwen en de eeuwig durende competitie. Wanneer dit onderwerp je aanspreekt zul je zeker je hart kunnen ophalen bij het lezen van De favoriete zus. De hoofdstukken eindigen vaak met een cliffhanger en dit maakt dat het boek moeilijk weg te leggen is. Steeds wanneer je dacht dat je het in het volgende hoofdstuk zal ontdekken, bleek het volgende hoofdstuk geschreven te zijn vanuit iemand anders. Hierdoor blijft het boek boeien en blijft het ontzettend spannend.

Wat ik persoonlijk wat lastiger vond aan dit boek, was dat het soms wat langdradig was. Er zijn soms heel veel zinnen nodig om iets duidelijk te maken. Wat mij betreft zou dit op bepaalde momenten ook in enkele zinnen gevat kunnen worden.

Concluderend heeft Jessica Knoll met De favoriete zus een heel veelzijdige thriller geschreven over allerlei personages in een realityshow. Over vrouwen venijn en de competitie tussen vrouwen. Als je eenmaal begonnen bent aan dit boek, zul je tot aan het laatste hoofdstuk geboeid zijn!

De favoriete zus

1  2  3  4  5

Als twee zussen deelnemen aan een realityshow, had niemand kunnen denken dat een van hen het einde van het seizoen niet zou overleven. Goal Diggers wil het leven van een aantal succesvolle jonge vrouwen tonen zoals het echt is. Maar als diezelfde vrouwen, opgestookt door de producers, elkaar het licht in de ogen niet gunnen, ontaardt de show in een drama. De favoriete zus legt de onzichtbare grenzen, waar ambitieuze vrouwen vaak op botsen, bloot. Tegelijk biedt het boek een eerlijke kijk op de onderlinge relaties tussen vrouwen en de constante druk om jong, relevant en promotable te blijven.