Recensie: Van buik tot baby RECENSIE

Recensie: Van buik tot baby - Ouders van nu

Na een tijdschrift en allerlei andere publicaties in de afgelopen vijftig jaar komt Ouders van nu met een nieuw boek op de markt genaamd Van buik tot baby. Het is het meest complete boek ooit over zwanger zijn en bevallen. Het is een boek, gemaakt door experts en dus met de meest actuele informatie.

Ouders van nu is natuurlijk een grote naam in Nederland als het gaat over ouderschap en zwanger zijn. Het is dan ook vanzelfsprekend dat ze nu met een nieuw boek komen waarin ze aanstaande ouders helemaal bijpraten over de ontwikkeling. Het leuke aan Van buik tot baby is dat het is ingedeeld in drie hoofdstukken, namelijk het eerste, tweede en derde trimester. Vervolgens is ieder hoofdstuk ingedeeld in subhoofdstukken. Het is een overzicht per week. Super leuk om per week te kunnen lezen wat ongeveer de grootte, de lengte en het gewicht zou zijn van de baby. Dit is grappig afgebeeld, van de grootte vergelijkbaar met een framboos tot een avocado. Los hiervan is de vormgeving vrij simpel en rustig, ondersteunend aan de inhoud van het boek. Iedere week geeft overzichtelijke informatie met tips, wist je datjes en de meest belangrijke onderwerpen in die week. Soms wordt er ook een to do list gegeven, met dingen die handig zijn om in die week te doen of te regelen. De informatie is kort maar krachtig. Het boek is dan ook bedoeld om wekelijks door te nemen om je voor te bereiden en bij te blijven bij wat er in de buik gebeurd.

Tussendoor zijn er nog speciale teksten over de meest uiteenlopende onderwerpen, zoals bijvoorbeeld 7 smoesjes die je kan vertellen wanneer je geen alcohol mag drinken, zwangerschapscursussen, het geboorteplan en een complete checklist voor je babyuitzet. Het boek is zeer compleet met alle informatie die fijn is om te hebben wanneer je zwanger bent, zeker wanneer het je eerste kind is. Ook heeft Van buik tot baby een handig register, zodat je snel dingen op kan zoeken. Het enige minpunt in dit boek is dat het zich vooral richt op de vrouw. Er zijn maar liefst 2 pagina’s speciaal geschreven voor de papa’s onder ons. Daarin is Ouders van nu toch wel behoorlijk ouderwets, uitgaande van een traditionele, ouderwetse relatie. Plus, uitgaande van het feit dat mannen niet betrokken of geïnteresseerd zijn in de zwangerschap en ontwikkeling van het kind.

Al met al doet Van buik tot baby precies wat het beloofd; het is een compleet boek over zwanger zijn & bevallen met de juiste, kloppende informatie die je nodig hebt. Een aanrader voor jezelf of om cadeau te doen.

Van buik tot baby

1  2  3  4  5

Van buik tot baby is de nieuwste uitgave van Ouders van Nu. Dit boek is ingedeeld naar de trimesters van de zwangerschap en biedt op ieder moment de meest actuele informatie voor moeder en kind, met handige to do-lijstjes per week. In de spannende tijd rond zwangerschap en bevalling hebben aanstaande ouders behoefte aan actuele en complete informatie, van experts en van ervaringsdeskundigen. Wie kan daar beter in voorzien dan Ouders van Nu? De prachtige vormgeving – met ruimte om eigen aantekeningen en foto's toe te voegen – maakt dit boek tot een echt bewaaralbum.