Recensie: Het dubbele geheim van de familie Lessage RECENSIE

Recensie: Het dubbele geheim van de familie Lessage - Sandrine Destombes

Het dubbele geheim van de familie Lessage is een enorm spannende thriller van Sandrine Destombes. Je volgt het verhaal van een vermiste tweeling. Het is inmiddels 30 jaar geleden dat zij vermist raakten en nog steeds ontbreekt ieder spoor. Maar wanneer er opnieuw een vermissingszaak in het dorpje is, staat iedereen weer op scherp. De rechercheurs zetten alles op alles om dit keer wel te slagen en dan komen ze er al snel achter dat in dit verhaal alle betrokkenen hun onschuld lijken te verliezen.

Het dubbele geheim van de familie Lessage geldt in Frankrijk als de grote doorbraak voor Sandrine Destombes. Hier ben ik het persoonlijk helemaal mee eens. Deze thriller begint direct al heel spannend, doordat het begint met een proloog waarbij je steeds stukjes leest van de nieuwberichten over de vermiste tweeling. Hierdoor word je als lezer direct gegrepen door dit verhaal. Wanneer je eenmaal begint te lezen zal dit verhaal je niet meer los laten. Wat erg prettig is aan Het dubbele geheim van de familie Lessage is dat de hoofdstukken kort zijn en vaak eindigen met een cliffhanger. Hierdoor ga je automatisch verder lezen en heb je dit boek binnen een mum van tijd uit. Het boek zit vol met onverwachte wendingen. Steeds wanneer ik dacht te weten wie er iets te maken had met de vermissingen, werd ik weer op andere gedachten gebracht zodra ik weer een nieuw hoofdstuk uit had. Deze wisselingen zorgen ervoor dat dit boek een echte pageturner is en je door wilt blijven lezen. De schrijfstijl van Sandrine Destombes spreekt de lezer erg aan. De omgeving wordt mooi beschreven en hierdoor is het bijna alsof je het verhaal voor je ogen ziet gebeuren. Er zijn in dit verhaal relatief weinig personages omschreven. Dit vond ik persoonlijk erg prettig omdat je zo goed kan bijhouden wie wie is en je niet zo snel terug hoeft te bladeren.

Concluderend heeft Sandrine Destombes met Het dubbele geheim van de familie Lessage een enorm spannende thriller geschreven. Wanneer je dit boek uit hebt zul je nog vaak terug denken aan de vermissingszaak van de tweeling en de andere kinderen.

Het dubbele geheim van de familie Lessage

1  2  3  4  5

Augustus, 1989. In het kleine dorp Piolenc, in de Franse Vaucluse, verdwijnen Solène en Raphaël, de elfjarige tweeling van de familie Lessage. Drie maanden later wordt een van de twee gevonden. Dood.
    Juni, 2018. Opnieuw verdwijnen kinderen in Piolenc. Als een macabere echo van dertig jaar geleden begint de nachtmerrie opnieuw, wat het dorp in een angstige shocktoestand brengt. Alle aanknopingspunten verwijzen naar de oude zaak en alle betrokkenen lijken hun onschuld te verliezen.