Recensie: Ontsnap uit dit boek! - Titanic RECENSIE

Recensie: Ontsnap uit dit boek! - Bill Doyle

Ontsnap uit dit boek! - Titanic geschreven Bill Doyle en geïllustreerd door Sarah Sax is een geweldig boek voor in de vakantie. Als je dit boek opent, ontdek je dat je gevangen zit in dit boek en er zelf voor moet zorgen dat je op tijd uit het boek ontsnapt. Natuurlijk hoef je dit niet alleen te doen, de ontsnappingsdeskundige heeft zijn huisdiertje Amicus meegestuurd die je helpt wanneer je op een dood spoor zit. Volg alle pagina’s en lees de aanwijzingen goed en ontsnap op tijd uit dit boek!

Ontsnap uit dit boek! - Titanic begint met een afbeelding van mensen aan de kade die de Titanic uitzwaaien. Vanaf dit moment begin je al direct met het tekenen, je moet namelijk een loopplak tekenen en aan boord gaan van de Titanic. Hiermee is direct de toon gezet voor het verdere verloop van dit boek. Naast het tekenen, moet je soms ook in dit boek knippen en vouwen. Ik weet zeker dat alle kinderen dit geweldig zullen vinden om te doen.

In feite is Ontsnap uit dit boek! - Titanic een soort escape-room in de vorm van een boek. Dit zal veel kinderen aanspreken. Naast het plezier dat dit boek brengt, is het ook nog eens erg leerzaam. Kinderen leren door alle opdrachten allerlei feitjes van de Titanic. Op deze manier is geschiedenis leren heel erg leuk en deze manier is erg origineel.

Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar. Ik ben het hier mee eens en ben van mening dat het voor jongere kinderen te moeilijk zal zijn om de teksten te lezen en begrijpen. Wanneer er een volwassenen met een kind samen dit boek doorloopt dan is het wel geschikt voor jongere kinderen. Ik weet zeker dat er kinderen zullen zijn die zich aangesproken voelen door het onderwerp en dit lijkt me dan ook een perfecte manier om ook hen iets van de geschiedenis te leren.

Bill Doyle & Sarah Sax hebben naast dit boek nog een ander ontsnappingsboek geschreven dat binnenkort te koop is. In dit boek moet je ontsnappen uit de Egyptische oudheid. Weer een prachtig onderwerp om te verwerken in een boek.

Concluderend hebben Bill Doyle & Sarah Sax met Ontsnap uit dit boek! - Titanic een heel origineel boek gemaakt. Een geweldig boek voor in de grote vakantie!

Ontsnap uit dit boek - Titanic

1  2  3  4  5

Wees gewaarschuwd! Zodra je dit boek opent, is er geen weg meer terug. Je hebt drie kansen om de noodlottige reis van de Titanic te overleven, als reiziger, bemanningslid of als verstekeling. Welk pad kies jij? Teken je weg door de avonturen en obstakels heen. Wees niet bang om een pagina te scheuren of te vouwen. Je ontsnapping kan ervan afh angen! Met dit interactieve boek herbeleeft en herschrijft de jonge lezer zelf de geschiedenis. Het verhaal van de Titanic is toe aan een nieuwe generatie, die haast meer over escaperooms en gamen weet dan over Leonardo DiCaprio.