Recensie: De derde stem RECENSIE

Recensie: De derde stem - Cilla & Rolf Börjlind

De derde stem is een heel spannende, intrigerende thriller van Cilla & Rolf Börjlind. Je ontdekt als lezer al snel dat er niet alleen een vrouw is vermoord, maar ook een man. De moord op de man lijkt ogenschijnlijk een zelfmoord maar al snel komt Olivia, die denkt niet zoveel in haar mars te hebben, erachter dat hij vermoord is. De recherche heeft de grootste moeite om de moorden op te lossen, maar Olivia blijft zich ermee bemoeien. Zal het haar lukken om de juiste puzzelstukjes te vinden?

De derde stem begint gelijk al heel erg spannend. Hiermee wordt direct de toon gezet voor de rest van dit boek. Er zijn namelijk veel spannende situaties beschreven in De derde stem. Zoals wanneer Sandra met scooterpech langs de weg komt te staan en naar huis moet lopen. Zij komt dan een man tegen en deze situatie is echt huiveringwekkend om als lezer te lezen. Dit omdat het enorm gedetailleerd is en de omgeving mooi is geschetst door Cilla & Rolf Börjlind.

Wat fijn is aan dit boek, is dat er in het begin twee verhalen door elkaar heen lopen. Het verhaal van de vermoorde vrouw en de vrienden van haar die achter haar moordenaar aan willen gaan, en daarnaast het verhaal van de man die ogenschijnlijk zelfmoord pleegde maar wat toch een moord blijkt. Uiteindelijk komen deze verhalen op een overwachte manier samen. Maar wanneer deze nog niet zijn samen gekomen lees je afwisselend verhalen van de een en de ander. Hierdoor is De derde stem voor mij een echte pageturner geworden en kon ik niet wachten om te ontdekken hoe het zou aflopen. Het boek zit vol onverwachte wendingen en is hierdoor nooit saai. Ik kon niet stoppen met het lezen van De derde stem

De schrijfstijl van Cilla & Rolf Börjlind sprak mij erg aan. Ik kende de eerdere werken van dit duo niet, maar ik was gelijk verkocht bij het lezen van De derde stem. Naast de gedetailleerde omschrijving van de personages is ook de omgeving heel mooi weer gegeven. Hierdoor gaat deze thriller echt leven.

Concluderend hebben Cilla & Rolf Börjlind met De derde stem een huiveringwekkend spannende thriller geschreven over een vrouw die meer in haar mars heeft dan ze in eerste instantie dacht.

Rönning & Stilton 2 - De derde stem

1  2  3  4  5

De blinde assistente van een messenwerper wordt levenloos aangetroffen in een park in Marseille. Ze is de ex van een goede vriend van Tom Stilton, en samen onderzoeken ze haar dood.

Intussen wordt in Stockholm het lijk van douanebeambte Bengt Sahlmann aangetroffen. Er is gepoogd het op zelfmoord te laten lijken, maar dat is overduidelijk niet het geval en de politie legt onmiddellijk de link met een grote drugsvangst van de douane. De zaak belandt op het bureau van Mette Olsäter, die het team leidt dat een grote internationale drugszwendel onderzoekt.

Olivia Rönning is terug uit Mexico en raakt bij toeval betrokken bij de zaak-Sahlmann. Ze kiest daarin – hoe kan het ook anders – een heel andere weg dan het team van Mette Olsäter en komt zo op het spoor van de moordenaar. Maar die weet op zijn beurt inmiddels ook wie Olivia is…