Zomer in Carrick Park – Kirsty Ferry RECENSIE

Recensie: Zomer in Carrick Park – Kirsty Ferry

Rosa Tempest werkt aan de receptie van het Carrick Park Hotel en kan haar ogen niet geloven als Joel Leicester ineens binnen komt wandelen. Ze had nooit gedacht dat ze de man die haar hart heeft gebroken nog eens terug zou zien. Joel is in het hotel vanwege de trouwerij van zijn beste vriend. Maar die trouwerij kan alleen nog worden gered als Rosa en Joel met elkaar samenwerken. En dat is voor Joel de uitgelezen kans om het hart van Rosa voor zich terug te winnen.

Zomer in Carrick Park van Kirsty Ferry bevat maar 145 pagina’s en is om die reden een novelle. De cover valt meteen op door de fleurige, zomerse kleuren, die ook perfect bij het verhaal passen. Het verhaal speelt zich af in het Carrick Park Hotel, in het noorden van Yorkshire. Het is zomer en de trouwerij van Luke en Erica staat gepland. Rosa werkt als receptioniste in het hotel en Joel is de getuige van Luke. Zes jaar na hun korte, maar hevige affaire zien zij elkaar weer.

Helaas is het Kirsty Ferry niet gelukt om complete personages neer te zetten in Zomer in Carrick Park. Wellicht was het beter geweest als zij voor minder personages had gekozen, zodat er ruimte was om de belangrijkste personages verder uit te werken. Daarnaast blijft het gehele verhaal erg op de oppervlakte. Er had nog veel meer kunnen gebeuren, maar daar was geen ruimte voor of daar heeft Kirsty Ferry niet voor gekozen. Hoewel het een leuk verhaal is, had het misschien toch beter gewerkt als roman.

Wat wel goed werkt in Zomer in Carrick Park en waardoor je ook door blijft lezen, is de schrijfstijl van Kirsty Ferry. Voor de verandering is dit verhaal niet in de ik-vorm geschreven, en dat is ook weer eens een verademing. Ze heeft het verhaal geschreven zoals het verhaal zelf ook is: luchtig, vlot en makkelijk te volgen. Daarnaast zijn de korte hoofdstukken ook erg prettig.

Kirsty Ferry heeft met Zomer in Carrick Park een lieve, zomerse feelgoodroman geschreven. Wellicht hoef je dat bij een novelle niet te verwachten, maar het ontbreken van diepte bij de personages en het verhaal, is wel een minpunt. Aan de andere kant maakt dat het verhaal wel perfect om te lezen op een zwoele zomeravond of op een dag aan het strand.

Zomer in Carrick Park

1  2  3  4  5

Een hartverwarmende feelgood voor de fans van Marian Keyes

Een zomerse trouwerij. Vijftig cupcakes. En een man die ze nooit meer zou zien, dacht ze...

Als Joel Leicester het hotel binnenloopt waar Rosa Tempest werkt, kan ze haar ogen bijna niet geloven. Van alle hotels in heel noordelijk Yorkshire, moet juist de man die haar hart heeft gebroken, Carrick Park binnen wandelen.

De laatste keer dat Rosa Joel zag, was toen ze na een doldwaze vakantie voor zijn voordeur stonden en werden begroet door een vrouw die beweerde zijn verloofde te zijn. Rosa is toen niet blijven hangen om Joels kant van het verhaal te horen. En nu, zes jaar later, heeft het lot dus een onaangename verrassing voor haar in petto. Want de toch al desastreuze trouwerij op Carrick Park kan namelijk alleen worden gered als Rosa en Joel met elkaar samenwerken.