Tribe of mentors - Timothy Ferriss RECENSIE

Recensie: Tribe of mentors - Timothy Ferriss

'De meest indrukwekkende mensen ter wereld delen hun geheimen voor succes & geluk.’

Door middel van elf goede vragen die aan meer dan honderd succesvolle mensen zijn gesteld, is Tribe of mentors een verzameling aan inspirerende verhalen, tips en adviezen. Afgewisseld met quotes en data waar de schrijver op dat moment over aan het mijmeren was en de rubriek ‘hoe nee te zeggen’ waarin hij grappige reacties en afwijzingen van mensen die niet wilden deelnemen, met ons deelt.

In het voorwoord van Tribe of mentors vertelt Timothy Ferriss hoe hij tijdens een persoonlijke crisis op een tweesprong in zijn leven stond. Hoe hij overspoeld raakte met vragen, tot hij zichzelf de vraag stelde ‘hoe zou dit eruit zien als het simpel zou zijn?’

Het zou simpel zijn als hij aan een groep mensen de vragen zou stellen waar hij zelf graag antwoord op wil. Zodoende is hij deze gaan formuleren, heeft hulp en feedback gekregen en de vragen bewerkt tot hij elf perfecte vragen had. Deze lijst heeft hij de wereld in gestuurd. De antwoorden van een ieder die heeft gereageerd zijn verwerkt in dit naslagwerk.

Jimmy Fallon, Ayaan Hirsi Ali, Maria Sharapova, Tim McGraw, Ben Stiller, David Lynch en vele andere geven antwoord op vragen als ‘welke aanschaf van honderd dollar of minder heeft jouw leven het afgelopen half jaar het meest beïnvloed?’, ‘wat is de beste meest lonende investering die je ooit hebt gedaan?’ en ‘wat zijn slechte tips die je hoort in je beroepsgroep of op je expertisegebied?’

De expertisegebieden van de ondervraagde lopen zeer uiteen. Van acteurs, schrijvers, regisseurs en muzikanten naar politici, investeerders en sporters. Wat de lezer aanspreekt is zeer persoonlijk, maar dit boek bevat voor een ieder die er open voor staat een goed advies.

De ironie van Tribe of mentors is wel dat praktisch 90% van de ondervraagden de lezer het advies geeft naar zichzelf en je eigen intuïtie te blijven luisteren en niet naar de adviezen van anderen omdat deze misleidend kunnen zijn. Ook bijzonder om te lezen is dat een merendeel succesvol is geworden na een hoop mislukkingen en tegenslagen. Falen hoort bij succes. De lijst van boeken die worden aangeraden is lang maar inspirerend. Alleen al hiervoor is het handig Tribe of mentors binnen handbereik te hebben, wat ik dan ook zal doen, en daarom krijgt deze tribe van mij vier hartjes.

Tribe of mentors

1  2  3  4  5

Timothy Ferriss stelde elf zorgvuldig geformuleerde vragen aan een hele verzameling succesvolle mensen, zijn tribe. Hun korte profielen en antwoorden op die elf vragen helpen jou ook je meest uitdagende levensvragen te beantwoorden en buitengewone resultaten te boeken. In Tribe of mentors vind je de gereedschappen, tactieken en gewoontes van meer dan 130 toppresteerders. Laat je inspireren door de antwoorden van bijvoorbeeld Brené Brown en Yuval Noah Harari.

Dit boek bevat praktisch advies van bijzondere professionals die oplossingen hebben gevonden voor verschillende vraagstukken. Want of je nu je resultaten wilt verbeteren, jezelf opnieuw wilt uitvinden of gewoon wat inspiratie zoekt, iemand anders heeft waarschijnlijk een vergelijkbaar pad afgelegd! Profiteer nu van de levenslessen van al deze geweldige mensen.