Het einde - Elle Kennedy RECENSIE

Recensie: Het einde (Off-campus #3) - Elle Kennedy

Het hart van Allie is gebroken wanneer het uit gaat met haar vriend Sean, waar ze drie jaar een relatie mee heeft gehad. Hij blijft contact met haar zoeken waar ze niet op in gaat, omdat ze dan zo weer naar hem teruggaat. Daarom besluit ze hem te ontlopen en slaapt ze in het huis van de vriend van haar beste vriendin, Hannah. Echter woont daar ook de grootste player van de campus: Dean. Tot haar eigen verbazing belandt ze met Dean in bed. Zij wilt het bij die ene keer laten, maar Dean kan Allie niet uit zijn hoofd zetten. Hij besluit er alles aan te doen om Allie zijn meisje te maken.

Het einde is het derde deel in de Off-campus-serie ven Elle Kennedy. In dit deel volgen we Allie en Dean. Wij hebben al eerder van hen gehoord, aangezien Dean bevriend is met Logan en Garret, de mannelijke hoofdpersonages uit de vorige twee delen van de serie. Daarnaast is Allie de beste vriendin van Hannah. Hierdoor vorm je wel een aardig vooroordeel over Allie en Dean. Dean kennen we als de player van de campus, waarvan we in eerste instantie niet kunnen verwachten dat hij zich wil gaan settelen. Het prettige aan Allie is dat ze zich hier ook van bewust is. Vanuit dit oogpunt kijkt ze ook naar hem; ze verwacht – zeker in het begin – niet veel van hem behalve goede seks. Terwijl hij ondertussen wel echte gevoelens voor haar begint te krijgen. Hierdoor verrast Dean zowel Allie als de lezers van dit boek.

Alhoewel Het einde geschreven is in een vergelijkbare setting als de voorgaande twee delen, is het Elle Kennedy toch gelukt om een totaal ander boek te creëren. Uiteraard is het gevoel dat je bij het verhaal krijgt hetzelfde als de vorige delen, en we weten allemaal dat Allie en Dean uiteindelijk toch wel samen zullen eindigen. Toch is dit boek anders in de zin dat we weer over twee totaal verschillende personages lezen. Wat wel jammer is, wat tevens de reden is dat er geen vijf hartjes aan dit deel worden toegekend, is dat de achtergrond van de personages niet naar voren wordt gehaald. Is er een reden waarom Dean zich gedraagt als de slet van de campus, of waarom Allie alleen maar relaties wil? Is er iets in hun verleden gebeurt wat hen maakt tot wie zij zijn? Op deze achtergrondvragen wordt geen antwoord gegeven, en dat is jammer.

Alhoewel we niet veel achtergrondinformatie krijgen over Dean en Allie, zijn het wel fantastische personages. Het is mooi om te zien hoe de player Dean verliefd aan het worden is op een bijzonder meisje. Allie is bijzonder in de zin dat ze niet snel toegeeft aan de charmes van de knappe Dean. Ze is geen simpel figuur, maar een jonge vrouw waar wij wat van kunnen leren. Ze heeft lef en durft te zeggen wat ze vindt. Bovenal is het erg leuk om te lezen over de hoofdpersonages uit de vorige delen. Zo komen Garret, Hannah, Logan en Gracie ook weer voor in dit deel. Wat deze serie over het algemeen erg leuk maakt, is de vriendschap tussen de mannen. Alhoewel ze nu een voor een gaan settelen, verliezen zij hun beste vrienden niet uit hun ogen. Ze zullen er altijd voor elkaar zijn.

Het einde is een fantastisch deel in de Off-campus-serie. Het is knap hoe Elle Kennedy het voor elkaar krijgt om ons ieder deel te verassen. Ik kan niet wachten totdat het volgende deel vertaald is!

Het einde

Elle Kennedy

22 augustus 2019

ISBN 9789021417844
    Uitgever Volt
    400 pagina's

Volt

New Adult

1  2  3  4  5

Allie Hayes gaat bijna afstuderen, maar heeft nog geen idee wat ze daarna wil gaan doen. En ze heeft het ook nog eens net uitgemaakt met haar vriend. Een rebound met Dean, de one night stand-koning van het populaire ijshockeyteam, kan ze niet weerstaan. Het is erg leuk, maar toch weet ze één ding zeker: een herhaling van haar wilde nacht met Dean lijkt haar niet handig.

Dean Di Laurentis krijgt altijd alles wat hij wil. Hij is nog geen meisje tegengekomen die zijn charmes kan weerstaan. Totdat hij Allie ontmoet. Hij heeft een geweldige nacht met de gevatte blondine, maar de volgende dag zegt ze dat ze alleen vrienden met hem wil zijn. Dat laat Dean niet zomaar gebeuren en hij zet de achtervolging in.