Tasty kookboek - Tasty RECENSIE

Recensie: Tasty kookboek - Tasty

Wie kent de bekende filmpjes op Facebook en Youtube van Tasty niet? Makkelijke gerechten die er meestal verrukkelijk uit zien en vaak veel kaas en suiker bevatten. Het boek belooft net als de filmpjes in 40 seconden te laten zien hoe jij jouw speciale bordje eten op tafel zet. Denk aan de lifehacks zoals gevulde – gefrituurde! – eitjes of french toast crème brulee. Alles net een beetje anders, maar echt zoals jij het ooit gedroomd had.

Wat je van de filmpjes van Tasty gewend bent kun je ook vinden in het kookboek. Sommige gerechten, denk aan de pizzacalzones, kun je zelfs ook vinden in een Youtubefilmpje. Dit maakt het boek een leuk extraatje, maar dus weinig vernieuwend. Gelukkig staan er genoeg gerechten in het Tasty kookboek die niet direct te herleiden zijn naar een filmpje. Dit zijn niet alleen maar extreem machtige gerechten, maar wel gerechten die snel klaar zijn.

Al zijn de gerechten ook niet echt gezond. Het idee van het Tasty kookboek is wel dat je moet genieten van eten, hoeveel calorieën er dan ook voor nodig zijn. De gerechten moeten gewoon lekker smaken en dat staat voorop. Mijn idee is bij ieder gerecht dat je vindt in het kookboek, dat het ‘echt’ Amerikaans is: vaak extreem lekker, maar calorierijk. Hou hier dus rekening mee als je op dieet bent.

Ik maakte een supersimpele tomatensoep met tomatenpuree uit blik en gepelde tomaten. Samen met de bloem wordt deze tomatensoep een heerlijke gebonden soep die smaakt alsof deze zo geserveerd kan worden in een restaurant. Nadat ik dit gerecht eenmaal had gemaakt, heb ik deze nog twee keer voorgeschoteld. Zo goed beviel deze. Omdat het gerecht zo makkelijk klaar te maken was en omdat ze zo smaakvol is. Het blijft een van mijn favoriete gerechten, die ik zeker nog vaak zal maken.

Ook maakte ik een ‘loaded nachoschotel’. Deze schotel bevat veel ingrediënten die je eigenlijk alleen maar samen hoeft te voegen, zodat je een perfecte nachoschotel hebt zoals ze je in Amerika zo kunnen voorschotel. Zo ook bij deze. Een kleine overload aan kaas – cheddar en gesmolten Hollandse kaas en natuurlijk bonen, pepers, ui, tomaten en veel kruiden. Een heerlijke rijke schotel met veel gesmolten kaas.

Echt afvallen kun je met het Tasty kookboek niet. Het boek vraagt om een feestje waarbij je een reden hebt om deze machtige gerechten te maken. De tomatensoep viel nog mee en is een van de minst machtige gerechten uit het Tasty kookboek. Verder vind je de gekste desserts, voor- en hoofdgerechten. Aanrader!

Recensie: Tasty kookboek - Tasty

Tasty Kookboek

Tasty

15 mei 2019

ISBN 9789021571553
    Uitgever Kosmos
    192 pagina's

Kosmos

Kookboeken

1  2  3  4  5

Ken jij ze ook, de kookvideo's van Tasty op Facebook? Voor alle fans van dit grootste foodnetwork ter wereld is er nu het Tasty kookboek. Voor iedereen die de geniet van de filmpjes als Crème Brûlée French Toast, Tasty's Handige foodhacks of 5 ways to cook a baked potato, en nu zelf de keuken in wil. Het geheim achter dit succes? Een combi van eenvoud, makkelijk en snel, plus een grote dosis guilty pleasure. Dus als je meer dan 40 seconden nodig hebt: het one and only Tasty kookboek!