Zonnige dromen - Nora Roberts RECENSIE

Recensie: Zonnige dromen - Nora Roberts

De roman Zonnige dromen van Nora Roberts bevat twee zomerse en romantische verhalen. De eerste gaat over Jillian Baron, die na het overlijden van haar opa het beheer van de ranch heeft overgenomen. Bij een meertje ontmoet ze toevallig haar buurman Aaron Murdock. De vonk slaat over, maar Jillian speelt hard to get en Aaron moet erg zijn best doen om haar te veroveren. Dan gaat de omheining kapot en ontsnappen veel van Jillians dieren. Alles wijst in de richting dat Aaron hier meer van weet.

Aurora probeert de liefde uit de weg te gaan, maar dan ontmoet ze David. Hij weet haar voor zich te winnen, maar toch blijft Aurora haar reserves houden. Dit zorgt er zelfs voor dat hun relatie stukloopt. Is dit hoe het moet eindigen, of durft Aurora weer in de liefde te geloven?

De titel van het boek Zonnige dromen, maar ook de titels van de twee verhalen: Golvend gras en Wilde bloemen verwijzen naar het buitenleven, de zomer en de liefde. Dit kenmerkt ook beide verhalen: romantiek. Wat de verhalen gemeen hebben is dat de mannen verliefd zijn op de vrouwen en hen accepteren zoals ze zijn. De vrouwen hebben door gebeurtenissen in hun verleden moeite om zichzelf te durven overgeven aan de liefde, waardoor de romances niet alleen maar rooskleurig zijn, maar de mannen erg hun best moeten doen om de harten van de vrouwen te veroveren.

Auteur Nora Roberts heeft als bijnaam de ‘Queen of Romance’ en ook in haar roman Zonnige dromen laat ze weer zien dat ze geweldige romantische verhalen kan schrijven. De interactie en wisselwerking tussen de paren wordt mooi weergegeven, waarbij vanuit beide perspectieven wordt geschreven, waardoor je van beide personages de gedachten kent. Zo weet je waarom de vrouwen moeite hebben zich over te geven aan de liefde en hoe de mannen hierop reageren en over denken. Dit zorgt ervoor dat je je als lezer goed kunt inleven in de personages en de gebeurtenissen.

Wie oneindig kan genieten van liefdesverhalen is bij Nora Roberts aan het goede adres. Haar boeken gaan altijd over de liefde, zo ook Zonnige dromen. De verhalen zijn geschreven in een eenvoudige en toegankelijke schrijfstijl, waardoor het verhaal heerlijk leest. Het tempo is vrij laag, waardoor je de liefdesgeschiedenissen goed kunt meebeleven, maar het verhaal hier en daar wat voortkabbelt en de geliefden erg om elkaar heen blijven draaien.

Als slot van dit type verhaal, verwacht je een gelukkig einde, toch weet de schrijfster hierin te verrassen en blijkt niet elke romance af te lopen zoals je zou verwachten. Hierdoor verlopen de verhalen toch minder voorspelbaar, dan van te voren verwacht.

Zonnige dromen is een romantische roman van Nora Roberts die twee heerlijke liefdesverhalen bevat waar je heerlijk van kunt genieten.

Recensie: Zonnige dromen - Nora Roberts

Zonnige dromen

1  2  3  4  5

Nora Roberts wordt niet voor niets wordt de "Queen of Romance' genoemd: haar verhalen worden door miljoenen mensen verslonden. Moeiteloos neemt ze de lezer mee naar zonnige stranden, weidse velden of drukke steden. Soms zijn haar verhalen spannend en
    avontuurlijk, soms ontroerend en soms hebben ze zelfs een paranormaal tintje. Maar in ieder geval zijn ze zonder
    uitzondering heerlijk romantisch.
    Met Zonnige dromen bevindt de lezer zich onmiddellijk in zalige zomerse sferen. Een boek dat in geen enkele vakantiekoffer mag ontbreken.