Mijn leven na jou - Katherine Center RECENSIE

Recensie: Mijn leven na jou - Katherine Center

Margaret, het hoofdpersonage in Mijn leven na jou, heeft het leven waar elke vrouw van droomt. Ze is net aangenomen voor de baan van haar dromen, ze heeft een eigen huis en een superknappe vriend (Chip) die haar vermoedelijk snel ten huwelijk zal vragen. Als Chip (een piloot in opleiding) haar meeneemt voor een vliegtochtje en haar effectief ten huwelijk vraagt, kan haar geluk niet meer op. Tot het vliegtuig neerstort…. En Margaret in een rolstoel terechtkomt…

Katherine Center schrijft in Mijn leven na jou op een onwaarschijnlijk meeslepende manier! Als je leest zit je al snel helemaal in het verhaal en laat het je niet meer los. Alles in het boek wordt goed beschreven (de crash, het herstellen in het ziekenhuis, de revalidatie…)
zonder dat de lezer overdonderd wordt met medische termen. Toch wordt het boek niet overheerst door de medische toestand van Margaret. Er zijn nog heel wat andere verhaallijnen die het verhaal interessant maken en intrige aanbrengen. Aan het einde van het
boek vertelt Mijn leven na jou nog eens een prachtig moraal waar we allemaal van kunnen leren.

Margaret is een heerlijk hoofdpersonage. Ze heeft humor, vertelt eerlijk over de weg die ze aflegt (met ups en downs) en heeft bovendien een team van leuke nevenpersonages
rond zich. Ik heb hardop gelachen en af en toe een traan gelaten om de avonturen van Margaret. Hoewel er zware thema’s aan bod komen in het boek, blijft de hoofdtoon luchtig. Dit boek is gewoonweg een rasechte pageturner.

Hoewel het plot misschien een klein beetje voorspelbaar is (de titel geeft al heel wat weg), blijft het heerlijk om te lezen. Er zijn heel wat elementen die onverwachts komen aanzetten en die de spanning erin houden. Die verrassingen houden het lezen aangenaam en zorgen ervoor dat je blijft lezen. Geloof me, je zal het boek niet meer kunnen wegleggen!

Tot slot nog een klein leuk element: het land België komt voor in het boek! Katherine Center is een Amerikaanse en het verhaal speelt zich ook grotendeels in Amerika af, maar op een gegeven moment verplaatst het verhaal zich naar Europa. Het was heel leuk en leerrijk om Europa te beleven door een Amerikaanse bril. Je kon lezen over enkele kleine, herkenbare elementen, maar je kon vooral lezen over de vooroordelen die Amerikanen (ten onrechte) koesteren ten opzichte van Europa. Het was een leuke toevoeging aan het verhaal!

Mijn leven na jou van Katherine Center is een hartverwarmend verhaal over hoop en doorzettingsvermogen dat elke lezer kan aanspreken. De vlotte schrijfstijl en het aanrijpende verhaal zorgen ervoor dat het boek een echte pageturner is!

Mijn leven na jou

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Het leven lacht Margaret Jacobsen toe. Ze is net afgestudeerd, heeft nu al een geweldige baan, en haar vriend Chip is alles wat ze maar kan wensen. Maar op de dag dat al Maggies dromen uit lijken te komen, begint een nachtmerrie: Chip, een jonge piloot, neemt haar mee in een vliegtuig om haar hoog in de lucht een aanzoek te doen. Maar het vliegtuig crasht. Chip heeft geen schrammetje, Maggie een dwarslaesie…

Als Maggie bijkomt in het ziekenhuis, hoort ze dat ze misschien nooit meer zal kunnen lopen, en dat is het begin van een lange weg, vol tegenslagen, maar ook vol hoop. Ze leert dat de nieuwe Maggie misschien anders is dan ze zich had voorgesteld, maar dat ze sterker is dan ze ooit had kunnen denken, en dat je steun en liefde op de meest onverwachte plekken kan tegenkomen.

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane