Voor het te laat is – Christi Daugherty RECENSIE

Recensie: Voor het te laat is – Christi Daugherty

Voor het te laat is speelt zich een jaar af na de gebeurtenissen van De echomoorden. Hoofdinspecteur Smith is gearresteerd en veroordeeld tot een celstraf. Hierdoor is de relatie van Harper McClain met de politie erg gespannen. Wanneer er een moord wordt gepleegd op een jonge studente van 24 heeft de politie al snel een dader op het oog. Harper is er echter van overtuigd dat de politie de verkeerde dader in het vizier heeft en ze gaat zelf op onderzoek uit.

Voor het te laat is is het tweede deel in de Harper McClain-serie van Christi Daugherty. Ondanks dat de moord in dit boek losstaat op de moord in het eerste deel is het zeker aan te raden om deel 1 eerst te lezen. Dit tweede deel gaat namelijk verder op de gebeurtenissen uit deel 1 en ondanks dat deze gebeurtenissen wel kort herhaald worden gaat de auteur er niet te diep op in. Als je De echomoorden dus niet eerst hebt gelezen zul je toch een deel van het verhaal missen.

Voor het te laat is is een heerlijk boek voor alle crime fans! Wat Christi Daugherty zo slim heeft gedaan is om een serie te schrijven vanuit het perspectief van een journalist. Normaal gesproken lezen we mee met de politie en vaak is de pers dan altijd erg vervelend. Nu lezen we juist een keer vanuit het perspectief van een journalist. Dit geeft bepaalde vrijheden in het verhaal en zorgt voor een frisse wind. Christi Daugherty is daarnaast zelf misdaadverslaggever geweest en dit is heel goed terug te zien in het boek. Ze weet precies hoe alles werkt en Harper McClain komt hierdoor heel realistisch over.

Daarnaast heeft de auteur ook nog eens een hele fijne schrijfstijl. Ze beschrijft de omgevingen kort zodat je je een beeld kan vormen, maar het wordt nergens langdradig. Precies wat je verwacht van een goed crime boek. Daarnaast weet ze naast het plot van de moord op de studente ook een heel verhaal rondom Harper te schrijven. Haar kortstondige relatie met rechercheur Luke krijgt nog een staartje en ze is nog steeds op zoek naar de moordenaar van haar moeder. Ook kwamen we aan het eind van De echomoorden erachter dat er iemand bij Harper had ingebroken, ook dit speelt nog een belangrijke rol in Voor het te laat is. Doordat er zoveel gebeurt wordt het boek nergens saai, maar het voelt zeker ook niet gehaast. Alles past perfect op zijn plek en door de afwisseling tussen de moordzaak en het persoonlijke leven van Harper wil je als lezer continu doorlezen.

Voor het te laat is eindigt vrij open en er komt dan ook nog een vervolg op dit deel. Ik kan persoonlijk niet wachten totdat het derde deel uit is! Voor het te laat is is een fantastisch crime boek met een geweldig hoofdkarakter. Ik ben benieuwd wat deel 3 ons te bieden heeft.

Harper McClain 2 - Voor het te laat is

1  2  3  4  5

Deel 2 in de Harper McClain-serie

In een welgestelde wijk van Savannah wordt een dode vrouw gevonden. De buurtbewoners zijn geschokt en voor misdaadverslaggever Harper McClain is de zaak nog verontrustender: het slachtoffer was een bekende van haar.

Naomi Scott was 24. Een rechtenstudente die als barmeisje werkte om de eindjes aan elkaar te knopen en die grootse plannen had voor de toekomst. Ze zou de wereld gaan veranderen. In plaats daarvan eindigde haar leven op straat, in het holst van de nacht, door een enkele kogel.

Er zijn geen getuigen, maar wel drie verdachten: Naomi's vriendje, dat een crimineel verleden heeft waarvan hij zegt afstand te hebben genomen. Haar baas, die twee jaar geleden een ander jong barmeisje stalkte. En de zoon van de officier van justitie, Naomi's ex. Alle drie de mannen beweren van Naomi te hebben gehouden. Maar Harper weet maar al te goed dat liefde de meest meedogenloze moordenaars maakt.