De Rumag. Bijbel RECENSIE

Recensie: De Rumag. Bijbel

Eigenlijk kent iedereen ze wel: de plaatjes met teksten van Rumag. Korte, droge uitspraken of grappige zinnetjes. Vooral onder jongeren is het een bekend social media merk. In De Rumag. Bijbel staan ‘antwoorden op al je kutvragen’, zoals op de voorkant van het boek vermeldt staat.

In De Rumag. Bijbel staan antwoorden op vragen die je hebt over de toekomst. Je kunt een vraag stellen en het boek openslaan op een willekeurige pagina - daar zie je het antwoord op je vraag. Het moeten algemene vragen zijn, niet zoiets als ´Wat ga ik morgenavond eten´, want dat is te breed. Maar stel een vraag zoals ´Hoe kom ik aan mijn droombaan?´ Dan sla je De Rumag. Bijbel open. Het antwoord wat op de rechterpagina staat, is het antwoord op je vraag. Ik doe het nu, en het antwoord is: ´Neem je shit wat serieuzer.´ Vragen die beginnen met hoe of wat zijn vragen die over het algemeen beantwoordt kunnen worden door De Rumag. Bijbel. Voorin het boek staan wat voorbeelden die je helpen te begrijpen welke vragen je kunt stellen.

De manier van schrijven die Rumag. gebruikt is eigenlijk altijd hetzelfde: een zwarte achtergrond, de tekst in witte hoofdletters en tussen ieder woord een punt. Dat is in dit boek niet anders. Alleen de inleiding en dergelijke zijn normaal geschreven, en dat is maar goed ook. Als deze hele stukken ook op de Rumag. manier geschreven waren, zou het ontzettend vervelend lezen. Voor langere stukken tekst is dit vervelend, maar bij de korte zinnetjes is het niet erg.

De Rumag. Bijbel is een leuk presentje voor iemand die gek is van de droge teksten van deze franchise. Er staan wel grove en oversekste dingen in, maar iedereen die Rumag. kent, weet dat dit zo is. Als je daar oké mee bent, is dit boek leuk en grappig om erbij te pakken met je vrienden. Je moet een echte fan zijn om dit boek voor jezelf te kopen. Weinig mensen zullen het boek regelmatig gebruiken, omdat het niet altijd kan kloppen. Het scheelt dat Rumag. ontzettend droge humor heeft en de meeste dingen die ze schrijven, toch onzin is. Aan de andere kant zal het boek fantastisch staan in het huis van iedere Rumag. fan.

Het doel van dit boek is niet om logisch of serieus te zijn. Het is grappig, gestoord en compleet onzinnig. Het is niet voor dagelijks gebruik of iets, maar in een situatie met vrienden zal het fantastisch zijn om dit boek erbij te pakken!

Recensie: De Rumag. Bijbel

RUMAG. BIJBEL.

1  2  3  4  5

Antwoorden op ál je vragen… Maar dan op z'n RUMAG.s

Wat RUMAG. roept wordt trending. Wat RUMAG doet, trekt publiek. Met ruim een miljoen volgers is RUMAG. met recht een beweging te noemen. En dat is ook niet zo gek als je kijkt naar de merchandise met goed bedachte quotes en venijnige maar slimme grappen. Maar wat er nog niet was? Het RUMAG. BOEK met alle antwoorden, oftewel: de RUMAG. BIJBEL. Met antwoorden zoals alleen RUMAG. ze kan geven. Eerlijk tot op het bot en scherp tot net over het randje. Voor atheïsten en gelovigen van alle soorten. RUMAG. weet raad voor iedereen.