De grootste ettertjes van de wereld 3 - David Walliams RECENSIE

Recensie: De grootste ettertjes van de wereld 3 - David Walliams

De grootste ettertjes van de wereld 3 van David Walliams is een verzamelalbum van 10 verhalen over de grootste ettertjes van de wereld. Je leest over de duivelse drieling, schreeuwlelijk Sabriana, verwaande Valentijn en nog veel meer. En het mooie is dat elk verhaal eindigt met een moraal, namelijk wat voor vervelende dingen er met de ettertjes gebeurd zijn, waardoor het ook nog eens een mooie boodschap meegeeft aan kinderen die soms weleens etteren.

De grootste ettertjes van de wereld 3 is het derde deel van De grootste ettertjes-trilogie. Je hoeft de voorgaande delen niet per se gelezen te hebben, omdat het allemaal verzamelingen zijn van verschillende verhalen. Het boek begint met een dankwoord en vervolgens een brief van de president. Dit zorgde bij mij als lezer voor wat verwarring omdat niet helemaal duidelijk was of dit wel of niet belangrijk was om te lezen. Daarna zie je een inhoudsopgave met daarbij illustraties van de hoofdpersonages. Dit is erg overzichtelijk en zorgt ervoor dat je precies weet welke ettertjes er allemaal aan bod komen in De grootste ettertjes van de wereld 3.

De tekst in De grootste ettertjes van de wereld 3 is makkelijk te begrijpen voor kinderen vanaf 8 jaar. Voor jongere kinderen is dit wellicht te lastig. Wel zal de dikte van dit boek veel kinderen kunnen afschrikken, het bevat namelijk meer dan 280 pagina’s. Maar door de vele illustraties blijkt de hoeveelheid tekst al snel mee te vallen. In De grootste ettertjes van de wereld 3 zijn enorm veel kleine, kleurrijke illustraties opgenomen. Daarnaast zie je af en toe ook paginagrote illustraties en moet je soms het boek zelfs een kwartslag draaien voor de illustratie. Dit geeft het boek een heel vrolijke sfeer en de tekeningen geven de tekst extra kracht. Vooral de gezichtsuitdrukkingen die bij alle ettertjes zijn gemaakt zijn heel erg grappig.

Concluderend heeft David Walliams met De grootste ettertjes van de wereld 3 een geweldig boek gemaakt over 10 ettertjes die je liever niet wilt tegenkomen. Maar let op! Wanneer je teveel zult etteren gebeuren er vreemde dingen met je en dat wil je natuurlijk niet. Een heel grappig boek met prachtige kleine en grote illustraties. Daarom geef ik dit boek 5 hartjes.

De grootste ettertjes van de wereld 3

1  2  3  4  5

Een nieuw hilarisch boek van meester-ettertjes David Walliams en Tony Ross. Voor kleine en grote ettertjes vanaf 8 jaar.
    Net wanneer je dacht dat het weer veilig was om naar je boekenkast te gaan ... nog meer grootste ettertjes van de wereld! Maak kennis met Schreeuwlelijk Sabriana, Blaaskaak Barnabus, Verwaande Valentijn en Bazige Bonny - of wees verstandig en blijf zo ver mogelijk uit hun buurt. Laatste waarschuwing: dit zijn de etterigste ettertjes ooit!

• De boom die een wereld was - Yorick Goldewijk

• Tussen twee kwaden - Laura Diane