Dark Mind - Cis Meijer RECENSIE

Recensie: Dark Mind - Cis Meijer

Dark Mind is alweer de vijfde jeugdthriller van auteur Cis Meijer. Het verhaal gaat over het meisje Desi dat de dag na een uit de hand gelopen schoolfeest ontdekt dat haar aartsrivale Claire dood is gevonden in een weiland. Desi’s beste vriendin Jara, de tweelingzus van Claire, is spoorloos verdwenen. Ze besluit daarom deze zaak te onderzoeken en krijgt daarbij hulp van Thom, die zelf ook geheimen verbergt.

Dark mind beleef je vanuit het perspectief van drie personages, namelijk Desi, Thom en de anonieme dader. Desi is het personage dat het meest diepgang krijgt. Zij komt realistisch over, ontwikkelt zich gedurende het verhaal en leer je voldoende kennen. Hierdoor is het voor de lezer eenvoudiger om een band met dit personage te scheppen dan met het personage Thom. Hoewel je een deel van het verhaal door zijn ogen kijkt, komt hij wel een beetje oppervlakkig over. De paar hoofdstukken die verteld worden door de anonieme dader zijn van toegevoegde waarde en bouwt de spanning steeds verder op.

De plot van Dark Mind zit wel goed in elkaar. De puzzelstukjes die gedurende het hele verhaal worden gegeven maken het verhaal spannend en maken iedereen verdacht. Tijdens het lezen komen dan ook meerdere personages terecht op het verdachtenlijstje van de lezer. Op sommige momenten is het verhaal wel wat minder realistisch. Sommige gebeurtenissen zijn namelijk net iets te toevallig om het realistisch genoeg te laten zijn. Gelukkig is dit maar van toepassing op een heel klein gedeelte van het verhaal.

Cis Meijer heeft een hele prettige schrijfstijl. Met haar simpele taalgebruik en herkenbare dialogen zorgt ze dat het verhaal makkelijk wegleest. Ze weet de aandacht van de lezer ook snel vast te grijpen en deze ook vast te houden. Het hoge verhaaltempo en de plotwendingen kunnen niets anders dan ertoe leiden dat je het verhaal in één keer wilt uitlezen.

Met Dark Mind heeft Cis Meijer dus weer een fijne jeugdthriller geschreven. Tijdens het lezen weet ze je meerdere keren op het verkeerde been te zetten en houdt ze het spanningsgehalte hoog. Hier en daar is het verhaal wel iets minder realistisch. Met haar prettige schrijfstijl houdt ze je aandacht goed vast en leest het verhaal makkelijk weg.

Recensie: Dark Mind - Cis Meijer

Dark mind

1  2  3  4  5

Dark mind van Cis Meijer is een bloedstollende jeugdthriller. Met herkenbaar politie niet betreden-elastiek.
    Een schoolfeest loopt volledig uit de hand: na een challenge met aartsrivale Claire vlucht Desi in paniek naar huis. De volgende dag wordt Claire dood gevonden in een weiland. Haar zus Jara is spoorloos.
    Omdat Desi voor haar tv-stage een misdaadreportage maakt, denkt ze de raadselachtige zaak te kunnen onderzoeken. Thom helpt Desi bij haar zoektocht naar Jara, maar hij verzwijgt zijn ware motieven.
    Wie heeft Claire vermoord? Vertrouwen Thom en Desi elkaar genoeg om de zaak op te lossen voordat er meer slachtoffers vallen?