Fiep in het verkeer - Fiep Westendorp RECENSIE

Recensie: Fiep in het verkeer - Fiep Westendorp

Fiep in het verkeer is een heel mooi verzamelalbum met allerlei verhalen, weetjes, interviews en tips over het verkeer, van Fiep Westendorp. Je leert alles over het verkeer op de stoep, op de fiets, op de weg, op het water en nog veel meer. En in dit alles kom je allerlei bekenden tegen, zoals Floddertje, Otje maar ook Jip en Janneke ontbreken niet!

Fiep in het verkeer is een heel mooi boek om te gebruiken tijdens de Kinderboekenweek dat als thema ‘reis mee’ heeft. In dit boek zoom je in op het verkeer waarmee kinderen te maken krijgen. Op deze manier leren zij op een speelse manier alle regels en kunnen ze voorbereid het verkeer in. Het boek begint met een pagina waarop je kunt invullen dat het van jou is en ook geef je antwoord op allerlei vragen met betrekking tot het verkeer. Hierdoor wordt het boekje echt iets van het kind zelf wat maakt dat zij er vaak in zullen bladeren.

De hoofdstukken in Fiep in het verkeer zijn op overzichtelijke wijze weergegeven in een inhoudsopgave. Wat ik er mooi aan vind, is dat er per spread een afwisseling is gebruikt van illustraties en foto’s. Hierdoor wordt het boek erg realistisch en zullen kinderen het eerder herkennen in het dagelijks leven. De tekst in Fiep in het verkeer is erg makkelijk en daarom al geschikt voor kinderen in de kleuterleeftijd. Het is dan een heerlijk boekje om voor te lezen. Wanneer kinderen ouder zijn, zullen zij dit boek zelf kunnen lezen en zelf voorbereid de weg op gaan. Een extra leuk feitje aan Fiep in het verkeer is dat het is gemaakt in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland.

Ook zijn er in Fiep in het verkeer interviews opgenomen met verkeersdeelnemers en lees je allerlei tips over wat je moet doen als je bijvoorbeeld een ambulance tegenkomt.

Concluderend heeft Fiep Westendorp met Fiep in het verkeer een mooi verzamelalbum gemaakt over allerlei situaties in het verkeer. Een mooie aanvulling op de collectie van Fiep Westendorp. Fiep in het verkeer is een heel leerzaam boek dat elk kind zou moeten hebben wanneer het gaat deelnemen aan het verkeer.

Fiep in het verkeer

1  2  3  4  5

Het verkeer lijkt soms een warboel van fietsen, bussen, trams en voetgangers – kriskras door elkaar. Toch is alles netjes geregeld. De bakfietser, de postbode, de sushibezorger en de brandweerman weten precies wat de afspraken zijn. Rechts gaat voor, bij groen mag je door. Ook de jongen op het longboard, de blindengeleidehond en de treinconducteur kennen de regels. In dit boek vertellen ze over hun avonturen onderweg.