Nelsons speelboek - Laura van Bouchout RECENSIE

Recensie: Nelsons speelboek - Laura van Bouchout

In Nelsons speelboek geschreven door Laura van Bouchout, Rika Taeymans, Leen Demeulenaere, Dafne Maes en Dieter Truyen, vind je 52 korte spelletjes om te spelen met je kleuter. Je kan elke week een bladzijde kiezen om zo een jaar lang spelplezier te hebben met je kind. De meeste spelletjes zijn bedacht voor twee spelers maar er staan ook spellen in die je met het hele gezin kan doen.

Nelsons speelboek heeft een knalgele cover met daarop een jongetje getekend. Het boek spreekt aan door de felle kleuren en de grote tekening. Een leuk detail is dat het boek rechtop geplaatst kan worden, waardoor je tijdens de spelletjes de uitleg en tekeningen nog kan zien.

Elk spelletje uit Nelsons speelboek heeft zijn eigen naam, bijvoorbeeld ‘De bokkende ezel’. De korte naam is gemakkelijk te onthouden voor de kleuter. Dit zorgt ervoor dat je kind dagen later nog vraagt of jullie nog eens “De mug” kunnen spelen. Daarnaast is elk spel voorzien van één grote illustratie (gemaakt door Emma Thyssen) op maat van de kleuter. De eenvoudige tekening toont een kleuter in felle kleuren die iets uitbeeldt. Daarboven staat er een begeleidend tekstje zodat je je kan inleven in het spel. tot slot is er ook een uitleg met bijpassende prenten voor de ouder.

Nelsons speelboek van Laura Van Bouchout, Rika Taeymans, Leen Demeulenaere, Dafne Maes en Dieter Truyen is een ideale manier om even tijd door te brengen met je kind. Bij de meeste spelletjes is er lichamelijk contact tussen jezelf als ouder en je kleuter. Bij het spelletje ‘De krokodil’ ligt je kind bijvoorbeeld op je rug. Wanneer de krokodil wakker wordt, moet de kleuter proberen om erop te blijven liggen. Deze aanrakingen zorgen voor een band tussen jou en je kind. Daarnaast is het gegarandeerd een recept voor hilarische momenten.

Omdat de spelletjes gebeuren met iemand die het kind vertrouwt, zoals zijn mama of papa, heeft het kind een veilige omgeving om nieuwe dingen in te proberen. Bij het spel ‘De tornado’ zal het kind zich sneller laten rondzwieren door iemand die hij/zij vertrouwt dan door een onbekende.

Nelsons speelboek is een kinderboek dat bij elk jong gezin in de boekenkast zou moeten staan. Het geeft concrete tips voor wekenlang spelplezier. Genieten voor kind én ouder!

Nelson - Nelsons speelboek

1  2  3  4  5

Spelend leer je je kleuter pas echt kennen. Bovendien laadt niets de batterij van kinderen zo goed op als onverdeelde aandacht en fysieke aanraking van hun mama of papa, al is het maar even! Pluk samen elk weekend één spel uit dit bladerboek en geniet van een vast momentje jij-en-ik. Zo bouw je een hechte band op met je kleuter en geef je een boost aan zijn creativiteit, motorische ontwikkeling en sociale vaardigheden. Nelsons speelboek schotelt je 52 vijf-minuten-spelletjes voor. Goed voor een jaar lang spelplezier met je kleuter. Bovenop een schat aan nieuwe spelideeën geeft Nelson je de topfavorieten cadeau uit Nelsons acrobatenboek, Nelsons yogaboek, Nelsons dansboek en Nelsons ninjaboek. Met talloze kansen om broers, zussen, oma’s en opa’s of vriendjes mee te laten spelen. Buitel je kleuter door de lucht. Onderwerp hem aan een genadeloze kriebelkusjesaanval. Bestuur elkaar al dansend met een afstandsbediening. Of trakteer hem voor het slapen op een tropische massage. Dit wordt het leukste jaar ooit!