Veel liefs - Beth O'Leary RECENSIE

Recensie: Veel liefs - Beth O'Leary

De 27-jarige Tiffy heeft heel snel een nieuwe woonplaats nodig. Het is onverwachts uitgeraakt met haar vriend en ze wil zo snel mogelijk verhuizen. Ze vindt onderdak bij Leon. Hij heeft op zijn beurt geld nodig en zoekt daarom een huisgenoot. Ze maken één afspraak: overdag is het huis van Leon (die nachtdiensten draait) en ’s avonds en ’s nachts is het huis van Tiffy. Ze houden zich netjes aan deze regels en hebben elkaar na een aantal maanden zelfs nog niet ontmoet… Terwijl Tiffy en Leon beiden tegen hun eigen problemen vechten, vinden ze via post-its en berichtjes steun bij elkaar. Maar hoe goed ken je iemand die je nog nooit hebt ontmoet?

In Veel liefs van Beth O’Leary zijn er twee hoofdpersonages aan het woord, Tiffy en Leon. Het verhaal wordt ook vanuit deze twee personages verteld: Tiffy en Leon vertellen namelijk om de beurt. Zo kom je over beide personages veel te weten en leer je ze goed kennen. In het begin van het boek zijn de levens van Tiffy en Leon nog erg gescheiden, maar gaandeweg raken hun levens meer en meer verwikkeld. Het is tof om beide kanten van het verhaal te leren kennen!

Je merkt duidelijk wie wanneer aan het woord is. Als Tiffy vertelt, gaat het verhaal heel vlot en wordt er veel beschreven. Wanneer Leon aan het woord is, wordt de vertelstijl beknopter en korter. Er staan dan zelfs veel zinnen in de tekst waarin geen onderwerp staat, zodat het bijna lijkt alsof Leon een advertentie heeft geschreven in de krant waarvoor je per woord moet betalen. Enerzijds was het heel positief dat je een duidelijk verschil zag tussen de twee personages, maar anderzijds was het perspectief van Leon wel érg summier. Je moet daar toch wel even aan wennen!

Het concept in Veel liefs is heel erg leuk. Twee personen gaan samenwonen zonder dat ze elkaar ooit hebben gezien en ooit zullen zien. Dat concept wordt verder aangekleed met enkele deelverhaallijnen, zoals de broer van Leon die in de gevangenis zit, de patiënten van verpleger Leon, de doe-het-zelfboeken van Tiffy, de gekke ex van Tiffy…Er valt heel wat te beleven in het boek.

Zoals we van een goede chicklit gewend zijn, is deze roman doorspekt met verschillende romantische, hilarische en hartverscheurende momenten. Want dat is voornamelijk wat Veel liefs van Beth O’Leary is. 100% op en top chicklit!

Veel liefs van Beth O’Leary is een superleuke chicklit die de ultieme ontspanning biedt. Het concept is heel origineel en wordt verder aangekleed door leuke deelverhaallijnen. Zeker een aanrader!

Recensie: Veel liefs - Beth O'Leary

Veel liefs

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Tiffy is 27, onverwacht vrijgezel, niet heel rijk en heeft snel een flat nodig. Leon is 27, draait nachtdiensten als verpleger en heeft geld nodig voor een advocaat voor zijn broer, die onschuldig vastzit. De oplossing: ze delen Leons flat. (Of eigenlijk – Leons bed.) Leon slaapt er overdag, als Tiffy op haar werk is, en de rest van de tijd woont Tiffy er. Ze houden zich aan de huisregels, komen elkaar nooit tegen, en deze situatie bevalt hen prima.
    Terwijl Tiffy's ex enge, stalkerachtige trekjes lijkt te vertonen en het hoger beroep van Leons broer niet wil vlotten, begint wat een zakelijke (en vooral tijdelijke!) overeenkomst had moeten zijn langzaam als thuis te voelen. Maar hoeveel kun je écht over iemand weten als je elkaar nog nooit ontmoet hebt…?

• Thuiskomst - Reina Crispijn

• Waar we gaan is nacht - Tracey Rose Peyton

• De moord in inkt - Helen Cox