Hopeloos (Sea Breeze #7) - Abbi Glines RECENSIE

Recensie: Hopeloos (Sea Breeze #7) - Abbi Glines

De streng religieus opgevoede Blythe weet niet wat haar overkomt wanneer ze naar Sea Breeze verhuist. Ze heeft erg veel last van het gefeest van haar bovenburen, dus besluit ze daar een kijkje te nemen. Daar ontmoet ze Krit, een echte badboy. Blythe weet dat Krit slecht nieuws is, maar toch kan ze niet anders dan aan hem denken. Voor Krit geldt hetzelfde. Hij is gewend om met meerdere dames per week het bed te delen, maar hij kan nu alleen nog maar aan Blythe denken. Des te meer tijd ze met elkaar spenderen, des te meer ze naar elkaar toe groeien. Krit weet dat hij voorzichtig moet zijn, omdat Blythe niet is zoals de vrouwen die hij normaal versiert. Er bloeit langzaam iets op tussen hen, desondanks ze zo veel verschillen.

Hopeloos is het zevende deel in de Sea Breeze-serie van Abbi Glines. In dit deel volgen we Blythe en Krit. Van Krit hebben we al wel eens gehoord; hij is het jongere broertje van Trish. Blythe is echter onbekend terrein voor ons. Ze is naar Sea Breeze verhuisd en komt daardoor niet voor in de eerdere delen. Als lezer zal je erg blij zijn dat Abbi Glines Blythe in de serie heeft geschreven. Alhoewel ze totaal niet bij Krit past, hoop je toch dat deze twee samen zullen eindigen. Hopeloos is een van de betere delen in deze Sea Breeze-serie, omdat je twee personages volgt die totaal verschillend zijn ten opzichte van de eerdere personages. Dit boek verdient dik vijf hartjes!

Dit verhaal is niet zozeer zo goed door het karakter van de personages, maar ook door hun verleden. Het verleden van een persoon maakt je hoe je bent, en dat is in Hopeloos duidelijk naar voren gekomen. De moeder van Blythe is bij de geboorte van Blythe overleden, waarna Blythe is opgegroeid bij de plaatselijke dominee. Ze heeft hier geen fijne jeugd gehad. Ze weet helemaal niets van de wereld van vriendjes, feestjes en intiem contact. Hierdoor heeft ze een erg laag zelfbeeld en is ze soms nogal naïef. Maar Blythe is reuze interessant om over te lezen, omdat je dit personage nog nooit in een van Abbi Gline’s series bent tegengekomen. Krit daarentegen is een typische badboy; hij is de hoofdzanger van zijn band en komt hierdoor mee in aanraking met veel mooie dames. Daar heeft hij alles van geproefd, maar de onschuldige Blythe is degene die zijn hart sneller doet laten kloppen. Het was zeer interessant om te lezen hoe deze twee totaal verschillende personen steeds dichter en dichter naar elkaar toe gaan groeien.

Naast de personages – hun karakters en achtergronden – is het verhaal zelf ook heel vermakelijk. Vaak is het gedurende het lezen van de eerste paar hoofdstukken al duidelijk dat de personages samen zullen eindigen, maar in Hopeloos was dit niet zo vanzelfsprekend. Het verhaal is goed, omdat het spannend blijft en je als lezer met een aantal vragen in je hoofd zin. Waarom Blythe bijvoorbeeld is grootgebracht door de plaatselijke dominee, maar ook waarom ze daar slecht is behandeld. Dit boek is dus beter dan de voorgaande delen in de Sea Breeze­-serie, omdat het niet zo vanzelfsprekend is hoe het verhaal gaan eindigen.

Hopeloos van Abbi Glines is een fantastisch deel in deze serie. Na het dichtslaan van dit boek zal je niet kunnen wachten om het volgende deel te lezen!

Sea Breeze 7 - Hopeloos

1  2  3  4  5

Verslaving zit in Krits aard – en vrouwen zijn altijd zijn favoriete obsessie geweest. Het past nu eenmaal in het leven van een leadzanger in een band. Hij kan elke vrouw krijgen die hij wil, altijd en overal. Op één na dan.

Blythe is het gewend om alleen te zijn, het strenggelovige gezin waarin ze opgroeide, accepteerde haar nooit als een eigen kind. Dan krijgt ze de kans om op zichzelf te wonen in een appartementencomplex. Als ze tijdens een lawaaiig feestje van haar bovenbuurman gaat klagen, wordt ze overgehaald om te blijven.