De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen – Andy Griffiths en Terry Denton RECENSIE

Recensie: De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen – Andy Griffiths en Terry Denton

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen is een grappig verhaal voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Andy Griffiths en Terry Denton sluiten goed aan bij de belevingswereld van de doelgroep. De boomhut zit vol met allerlei dingen die kinderen ook in hun huis zouden willen hebben. Een bowlingbaan, zwembad, limonade fontein, marshmallowmachine, alles kan in de boomhut en niks is te gek. Je leest in het verhaal een dag uit het leven van Andy Griffiths en Terry Denton, waarin ze van alles meemaken.

Het boek begint met een illustratie van de boomhut. Daarin zie je gelijk wat voor mogelijkheden de boomhut heeft en beloofd het een avontuurlijk verhaal te worden. En dat wordt het! Andy Griffiths en Terry Denton hebben een verhaal geschreven met zichzelf in de hoofdrol. Ze maken allerlei gekke dingen mee en uiteindelijk krijgen ze ook nog de taak om een boek te schrijven dat de volgende dag af moet zijn. Een grappig element dat uiteindelijk mooi samengevoegd wordt met het verhaal dat daarvoor vertelt is.

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen is makkelijk te lezen. Dit sluit goed aan bij de doelgroep. Zij lezen nog niet zo lang en kunnen met die boek het kijken naar mooie platen afwisselen met het lezen van de tekst. Het verhaal is grappig en avontuurlijk genoeg om het vlot te willen uitlezen. Er zijn al meerdere boeken geschreven van de waanzinnige boomhut. Elke keer met andere verdiepingen. Achter in het boek krijg je deze te zien. Ik ben nieuwsgierig gemaakt naar de andere boeken.

Het boek is op een goede manier opgebouwd. Je krijgt al snel meer informatie over de boomhut zelf, waardoor je een duidelijk beeld hebt van de omgeving. Daarna komen er allerlei situaties in het verhaal die vooral erg grappig zijn, maar ook iets toevoegen aan het geheel. Hier kom je op het eind pas achter. Je denkt eerst dat het allerlei losse situaties zijn, waardoor het wel erg toevallig lijkt, maar aan het eind van De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen begrijp je hoe het zit.

De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen is een grappig verhaal over Andy Griffiths en Terry Denton. Je leest de avonturen van één dag. Het verhaal sluit goed aan bij de belevingswereld van de doelgroep. Iedereen wil wel zo’n mooie boomhut. De prachtige illustraties zetten kracht bij het verhaal, je hebt er een goed beeld bij. Er zijn al meerdere verhalen geschreven over de boomhut, elk met verschillende aantal verdiepingen. Na het lezen van dit boek, ben ik zeker geïnteresseerd om die delen ook te gaan lezen!

De waanzinnige boomhut 1 - De waanzinnige boomhut van 13 verdiepingen

1  2  3  4  5

Het perfecte boek voor jonge lezers: humor en veel tekeningen! Een boomhut zoals die van Andy en Terry heb je nog nooit gezien! Er is een bowlingbaan, een zwembad met reuzenhaaien, een geheim laboratorium en een snoepjesmachine die je overal volgt en snoepjes in je mond schiet als je trek hebt. Andy en Terry beleven er de dolste avonturen, want in hun boomhut is ALLES mogelijk! Waar wacht je nog op? Kom snel langs!