Dogfulness - Paolo Valentino RECENSIE

Recensie: Dogfulness - Paolo Valentino

Waarom maken we het leven soms zo moeilijk, terwijl het ook gewoon makkelijk kan zijn? Vanuit het standpunt van een hond, de beste vriend van menig mens, is het leven zo simpel: dus bekijk het leven eens door zijn ogen! Je zult versteld staan hoe leuk het kan zijn!

De ondertitel van Dogfulness is ´Hoe honden ons kunnen leren meer plezier te maken´. Een hond heeft een gemakkelijk en gelukkig leven, en geniet van aandacht, liefde, spelen en slapen. Want waarom niet?! Soms maken we het leven zo ingewikkeld voor onszelf, en dan is het goed om even stil te staan bij de leuke dingen, of hoe we normale dingen ook leuk kunnen maken! Dat wordt duidelijk gemaakt in dit boekje, en voor iedere hondeneigenaar is dit een super leuk boek! Je leest zoals je hond wellicht tegen je zou praten: vrolijk en gek, lekker speels dus! Wanneer je dit leest en aan je hond denkt, zul je hem meteen willen knuffelen.

Naast Dogfulness, bestaat er ook een boekje in deze serie genaamd Catfulness. Voorin het boek wordt uitgelegd dat kat en hond net zo kunnen zijn als yin en yang: katten kunnen de rust zelve zijn, maar honden zijn vaak druk en duidelijk aanwezig. Alles heeft balans nodig, en dat is wat de hond ons in dit boekje haarfijn uitlegt! De hond is een vrolijk dier, en de teksten en plaatjes in dit boekje zijn net zo zorgeloos en gezellig als de hond zelf!

Dogfulness begint met een korte inleiding, geschreven vanuit het standpunt van een hond. Daarna wordt het boekje opgedeeld in verschillende delen, zoals in het park of op straat. De korte stukjes tekst die daarna komen, hebben te maken met het kopje waarachter ze ingedeeld staan. Er staat hoe je je kunt gedragen op straat, door bijvoorbeeld - net als een hond - op een wildvreemde af te stappen in plaats van afstand te houden. Of hoe je je op kunt stellen tegenover je vrienden: want waar zij zijn, is de leukste plek van de hele wereld! Na ieder onderdeel staat een quote die op plezier maken of iets relevants voor het stukje slaat. En tenslotte staat er een ´Uitwisseling van geluk´, waarbij je iets voor je hond kunt doen. Bijvoorbeeld dat je vaak genoeg met je hond moet knuffelen, hem gezond eten moet geven of regelmatig met hem moet wandelen - dingen die niet alleen voor je hond, maar ook voor jezelf goed en gezond zijn! Zo heeft ieder gedeelte een doel en voegt iets toe aan dit boekje!

Dus neem een voorbeeld aan je trouwe viervoeter en geniet van het leven: wees vrolijk, dankbaar, geniet van iedere dag en laat degenen om wie je geeft merken hoeveel je van ze houdt!

Recensie: Dogfulness - Paolo Valentino

Dogfulness

1  2  3  4  5

Word in dertig dagen net zo gelukkig en stressvrij als een hond!

Wij honden zijn uitermate goed in plezier maken. We geven onvoorwaardelijke liefde, tonen affectie en dankbaarheid en we hebben ontzettend veel lol in het leven. Ons motto is daarom: "levensvreugde, altijd!' In ons vrolijke boekje vind je dan ook 48 lessen dogfulness om jezelf te bevrijden van stress, te leren genieten van elk moment en kortom: de vreugde van het leven te herontdekken!

We onthullen in dit boek al onze geheimen, maar de belangrijkste hondenwijsheden ken je natuurlijk al: spelen & delen. Omdat spelen het beste medicijn is en omdat geluk alleen maar groter wordt wanneer we het delen. Doe zoals wij en je leven zal zich vullen met vreugde. We zijn misschien niet de slimste dieren, maar absoluut de gelukkigste!