Meer dan ooit - Marina Folkers RECENSIE

Recensie: Meer dan ooit - Marina Folkers

In Meer dan ooit stort Lucies wereld in wanneer haar man overlijdt. Terwijl ze probeert haar leven op te bouwen, doet ze een schokkende ontdekking en stort haar wereld opnieuw in. Misschien nu nog wel erger dan de vorige keer. Ze verlangt naar warmte en troost en kan dan maar aan één persoon denken: David. Ze neemt ontslag, verkoopt haar woning en vertrekt naar Frankrijk. Alleen is David niet heel blij om haar te zien, hij wil maar één ding: dat Lucie haar spullen pakt en weer vertrekt.

Meer dan ooit is de vierde roman van Marina Folkers en speelt zich grotendeels af in Frankrijk. Marina heeft zelf in Frankrijk gewoond, gewerkt en ging er van jongs af aan altijd op vakantie. Dit is ook goed te merken in het boek. Marina heeft een prachtige, beschrijvende schrijfstijl, waardoor je je echt in Frankrijk waant! De camping van David en de Franse omgeving worden ontzettend levendig beschreven. Je kunt het lichtglooiende landschap, de uitgestrekte wijngaarden, de olijfbomen en de pastelkleurige huizen bijna voor je zien. Deze schrijfstijl zorgt er ook voor dat je helemaal in het boek zit, helemaal in het verhaal kunt duiken en het boek bijna niet meer kunt wegleggen.

Gedurende het verhaal kom je er ook achter wat er vroeger tussen David en Lucie is voorgevallen. Het verhaal is geschreven vanuit de hij/zij-vorm. Hierdoor kom je er ook achter hoe David op de situatie terugkijkt en wat zijn gevoel hierbij is. Doordat het verhaal van beide kanten wordt belicht, kun je goed met beide personen meeleven en kruipen ze helemaal onder je huid. De persoonlijkheid van David neemt gedurende het verhaal verschillende ontwikkelingen door, ook wanneer hij erachter komt wat er precies in Nederlands is gebeurd en waarom Lucie naar Frankrijk is gekomen. Lucie vindt zichzelf weer terug in Frankrijk, waar David haar bij helpt.

Door de mooie beschrijvingen van Marina, voelen de personages meteen vertrouwd aan. Daarnaast zitten er nog een aantal andere personages in het boek, waar ook wel weer een mooi boek over geschreven zou kunnen worden!

Kortom, Meer dan ooit is een heerlijk boek met de nodige spanning, romantiek en drama! Het boek heeft een aantal spannende wendingen, wat ervoor zorgt dat je het bijna niet meer weg kunt leggen!

Meer dan ooit

1  2  3  4  5

Een feelgoodverhaal over op zoek gaan naar jezelf en ontdekken wat écht belangrijk is in het leven

Marina Folkers neemt je in "Meer dan ooit' mee naar Frankrijk. Een paar weken na de dood van haar man doet Lucie een schokkende ontdekking. Ze neemt ontslag en gaat impulsief op zoek naar haar oude liefde David. Maar David zit helemaal niet op haar te wachten. "Meer dan ooit' gaat over op zoek gaan naar jezelf en ontdekken wat echt belangrijk is in het leven. Na het succes van Marina Folkers' roman "Onder de sterren van Montpellier', die zich ook afspeelde in Frankrijk, is "Meer dan ooit' weer een heerlijke feelgood van Nederlandse bodem.