Alice en het bacterie mysterie - Gwen Lowe RECENSIE

Recensie: Alice en het bacterie mysterie - Gwen Lowe

Wat als je op een school zou zitten waar je niet met de trap maar met een glijbaan naar beneden gaat? Waar achter elke deur gekke avonturen zitten, zoals “De Windtunnel”, “Sterrenwandeling” of “Korte Stuiterweg”. Die tijd is helaas voorbij, want bij het nieuwe schoolhoofd juffrouw Grammaticus moet elk kind glimmen en glanzen, precies zoals de Beste Minister voor Alles Perfect Netjes het wil. Totdat Alice verkouden wordt en deze Beste Minister een klopjacht op Alice begint. Wat is er mis met Alice en wat is het grote plan van de Beste Minister?

Alice en het bacterie mysterie is het allereerste boek van Gwen Lowe. Normaal gesproken is Gwen werkzaam als consultant Public Health dokter in Wales, wat een onuitputtende inspiratiebron bleek te zijn voor een leuk kinderboek. In Alice en het bacterie mysterie zijn de volwassenen obsessief als het gaat om bacteriën. En weet je wie de grootste bacterieverspreiders zijn? Juist ja, kinderen. Tijd voor een heropvoeding van deze “vieze vliegen”.

Werkt deze setting al op je lachspieren? Want dat is wat Alice en het bacterie mysterie met je doet: het laat iedereen giechelen, jong en oud! Deze hilarische setting waarin men alles zo schoon mogelijk wil hebben, zorgt voor de meest gekke situaties. Omdat het merendeel van het verhaal afspeelt in een school spreekt het ook bij jonge kinderen tot de verbeelding. Maar Trition Mel is alles behalve een normale school, deze school is namelijk de uitwerking van iedere kinderfantasie. Trampolines, geheime deuren en glijbanen, je kan het zo gek niet verzinnen of het is er wel. Gwen Lowe heeft haar fantasie volledig op het verhaal losgelaten, wat gegarandeerd een lach op je gezicht bezorgt.

Alice beleeft samen met haar nieuwe vrienden een heleboel avonturen. Toch is de onderliggende boodschap serieus: Je moet niet bang zijn om gelukkig te zijn. Deze spannende avonturen worden op een simpele, vlotte manier verteld. Hierdoor is Alice en het bacterie mysterie geschikt om zelf te lezen, maar ook om samen met je kind(eren) te lezen.

Kortom, ben je op zoek naar een spannend avonturenboek voor de jonge lezer dat je heerlijk laat giechelen: Alice en het bacterie mysterie van Gwen Lowe is het verhaal dat je zoekt! In dit hilarische kinderboek komt de fantasie van jongens en meisjes tot leven. Met een vlotte schrijfstijl en verschillende karakters, spreekt dit verhaal iedereen aan.

Alice en het bacteriemysterie

1  2  3  4  5

Lachen is besmettelijk in dit verhaal, waarin een vreemde verkoudheid het leven van Alice op zijn kop zet.

De ouders van Alice zijn extreem netjes en als de dood voor bacteriën. Ze zijn dan ook niet blij als hun dochter opeens last heeft van een vreemde verkoudheid: ze moet steeds niezen, ze kan niet stoppen met giechelen en elk dier dat ze ontmoet, blijft aan haar plakken.

Alice' ouders sluiten haar op in haar kamer en bellen de Minister voor Alles Perfect Netjes om haar te laten ophalen. Maar Alice ontsnapt en een spannend en hilarisch avontuur begint.