The Burning Shadow - Jennifer L. Armentrout RECENSIE

Recensie: The Burning Shadow -  Jennifer L. Armentrout

Voor Evie is haar verleden niet zoals ze dacht dat het was. Ze is niet altijd als Evie door het leven gegaan. Na deze ontdekking heeft ze het gevoel dat haar wereld op zijn kop staat. In de zoektocht naar haar verleden trekt ze steeds meer en meer naar Luc toe. Wanneer er een mysterieus virus opduikt, geeft iedereen de Luxen de schuld. Degene die besmet raken, zijn namelijk in contact geweest met de Luxen. Evie is ervan overtuigd dat de Luxen er niets mee te maken hebben, en samen met Luc doet ze er alles aan om de waarheid boven water te krijgen.

The Burning Shadow is het tweede deel in de Origin-serie van Jennifer L. Armentrout. Deze serie is een spin-off serie van de Lux-serie, die zich vier jaar afspeelt na einde van de Lux-serie. The Burning Shadow gaat direct verder waar het voorgaande deel, The Darkest Star, eindigde. Evie is erachter gekomen dat ze niet altijd Evie was, en wil er alles aan doen om te ontdekken wie ze wel was. Ze blijkt veel meer verwikkeld te zijn in de wereld van de Luxen dan dat ze had gedacht. Dit tweede deel van de serie is spannend, zit vol plottwists en weet de lezer goed in zijn greep te houden. Daarom verdient dit deel vier hele dikke hartjes!

Het tweede deel van de Origin-serie kwam traag op gang, maar er werd goed naar een spannend einde gewerkt. In de eerste helft van het boek wordt voornamelijk aandacht geschonken aan het verleden en het geheugenverlies van Evie. Ze probeert erachter te komen wie ze echt is. In de tweede helft van het boek staat het mysterieuze virus centraal. Hier pas begint het boek echt spannend te worden, omdat je als lezer ook absoluut niet gelooft dat de Luxen erachter zitten. Maar wie dan wel? In het tweede gedeelte van het boek komen ook verschillende plottwists aan bod, waardoor je als lezer het boek bijna niet weg kon leggen. Geloof me, je hebt dit boek binnen no-time uit! Geef dus niet op wanneer het boek wat trager is in het begin, maar blijf juist doorlezen voor de echte spanning. Het boek eindigt met een enorme plottwist. Hierdoor zou je niets anders willen dan direct het vervolg willen lezen, maar deze wordt pas in het najaar van 2020 verwacht.

Een groot pluspunt aan The Burning Shadow is de verschillende personages die aan bod komen. Zowel Evie als Luc zijn twee fijne hoofdpersonages om over te lezen. Waar Evie in het eerste deel van deze serie soms wat naïef kon zijn, lijkt ze in The Burning Shadow juist sterker te worden. De reden hiervoor is dat ze erachter is gekomen dat niets is wat het lijkt, en je niet zomaar iedereen moet geloven. Hierdoor is ze scherper geworden en niet meer zo naïef. Luc is in dit deel neergezet als de perfecte droomman. Hij kan nog steeds arrogant en betweterig overkomen, maar toch zal hij menig vrouwenhart laten smelten, vooral die van de lezers. Daarnaast lezen we ook over Daemon en Katy, wat vooral een leuke toevoeging is aan het boek. Het is namelijk altijd interessant om erachter te komen hoe het nou met personages gaat waar je vijf boeken lang over gelezen hebt. Het is goed dat Jennifer L. Armentrout de moeite heeft genomen om Deamon en Katy in The Burning Shadow te verwerken.

The Burning Shadow is een fantastisch tweede deel van deze serie. Het verhaal wordt interessant gehouden door de plottwists, maar ook door de fijne personages. Na het lezen ga je niet kunnen wachten om het vervolgdeel in handen te hebben!

Origin 2 - The Burning Shadow

1  2  3  4  5

Het tweede deel in de verslavende Origin-serie van Jennifer L. Armentrout

Jennifer L. Armentrout is op dreef met de Origin-serie, waarin "The burning shadow' het tweede deel is. In dit boek is voor Evie niets meer hetzelfde. In "The darkest star', het eerste deel van de serie, heeft ze opper-Luxen Luc ontmoet. In "The burning shadow' kan ze zich daar niets van herinneren. Evie is een paar maanden uit haar geheugen kwijt. Op zoek naar het antwoord op de vraag wie ze is en wie ze was, belandt ze steeds dieper in de wereld van de Luxen. En ze zal al snel ontdekken dat als je daar eenmaal in zit, je er niet zo makkelijk meer uit komt. De Origin-serie is een zijdelings vervolg op de Lux-serie, waarmee Jennifer L. Armentrout zichzelf voorgoed op de kaart zette als fantasyauteur. Haar fans hadden nog niet genoeg van de wereld die ze creëerde. Zijzelf gelukkig ook niet.