Schaduw van de nacht - Tess Gerritsen RECENSIE

Recensie: Schaduw van de nacht – Tess Gerritsen

Ava Collette vertrekt na het overlijden van haar zwager, plotseling naar Maine. Daar gaat ze aan haar boek werken en probeert ze de nare tijd te vergeten. Als ze vreemde geluiden hoort in het huis, voelt ze zich er niet meer op haar gemak. Toch blijft ze in het huis wonen en maakt ze contact met verschillende dorpsgenoten. Wanneer ze hoort dat er verschillende vrouwen zijn overleden die voor haar in het huis gewoond hebben, gaat ze op onderzoek uit naar de geschiedenis van het huis. Er ligt gevaar op de loer en deze wordt groter als ze hulp inschakelt. Zal het haar lukken om heelhuids het dorp te verlaten?

Tess Gerritsen is bekend van de serie rondom Jane Rizzoli en Maura Isles. Ze heeft verscheidene thrillers geschreven met dat duo in de hoofdrol. Dat zijn spannende boeken waarin ze haar kennis als arts kwijt kan. Een leuke serie waarvan er een tv-serie is gemaakt.

Schaduw van de nacht behoort niet tot deze serie en is daarmee een standalone.

Tess Gerritsen heeft met Schaduw van de nacht een andere weg ingeslagen, waardoor je even moet wennen aan het nieuwe genre, maar vanwege haar schrijfstijl zal je ook dit boek met plezier lezen.

Schaduw van de nacht is van begin tot eind boeiend. Je leeft gemakkelijk mee met de hoofdrolspeelster. Doordat er weinig personen in het verhaal voor komen, heb je al snel een beeld van wie wie is. Dit heeft geen invloed op de spanning in het verhaal. Ondanks dat er weinig verdachte mensen in het verhaal voor komen, twijfel je toch wie je wel en wie je niet kunt vertrouwen. Je weet heel summier wat over de andere dorpelingen, waardoor je argwaan gelijk gewekt wordt.

Tess Gerritsen heeft me ook met dit boek weten te raken. De paranormale activiteiten die in dit verhaal beschreven worden, worden op een spannende manier omschreven. Je zit daarom van begin tot eind op het puntje van je stoel. Het boek is moeilijk weg te leggen, maar je zit gelijk weer in het verhaal als je het weer oppakt.

Schaduw van de nacht is een spannende thriller die je meeneemt in de paranormale activiteiten die in het huis gebeuren waarin Ava woont. De spanning is goed te voelen en je leeft erg mee met de hoofdpersoon. Pas op het einde is duidelijk welk persoon er een duister verleden heeft en gevaarlijk is voor Ava. Tess Gerritsen weet de aandacht en spanning goed vast te houden en heeft een mooi plot geschreven. Ondanks dat ik het duo Jane en Maura graag nog eens terug zou willen zien in haar boeken, vond ik dit een erg leuk boek om te lezen. Ik kijk weer uit naar een volgend boek van Tess Gerritsen.

Schaduw van de nacht

1  2  3  4  5
    (2 stemmen)

Ava Collette ontvlucht haar verleden in Boston en huurt Brodie's Watch, een oud huis in een afgelegen kustdorpje in Maine. En ook al gaan er verhalen over de rondwarende geest van kapitein Brodie, ze voelt zich er onmiddellijk op haar gemak. Totdat ze vreemde geluiden begint te horen en de dorpelingen ontfutselt wat ze liever geheim houden voor buitenstaander: iedere vrouw die het huis bewoont heeft er ook is komen te overlijden. Is de geest van kapitein Brodie ervoor verantwoordelijk of is een moordenaar van vlees en bloed de schuldige? Iemand die steeds dichter in de buurt van Ava komt...